Pages

Wednesday, December 1, 2010

Ramainye OKU..

Salam.
PAGI tadi aku macam bese amik komuter dari stesen Bank Negare untuk menuju ke opis. Then, sampai jek komuter tu terus aku masuk ke koc tengah; koc yang dikhaskan hanye untuk kaum dan gender aku iaitu wanita. Masuk jek... perghh!! ramainye OKU dalam tuh.. Takpelah.. nak wat cane kan.. kesian dowang...
Nak ke Mid Valley, kene lalu stesen KTM KL, KL Sentral dan pastu baru sampai ke stesen Mid Valley. Ok, mase kat KL Sentral da makin kurang orang kat koc tu tapi sayangnye 'OKU-OKU' ni masih ade lagi dan mane-mane yang berdiri pade mulenye dapat la duduk.
Tetibe aku terpandang pade sorang 'OKU' yang berspek mate dan tetibe bersuare "yes, i know" sambil pandang kat same ade pade one Indian lady ataupon pade one Malay lady. Oh, aku rase ladies tu cakap something pasal koc wanita le kot. Pastu lak tetibe de sorang pakcik tu cakap lak "saye ni dari Alor Star.. dowang yang suruh saye naik komuter ke sini. Saye ni nak ke Kajang; takkan nak berdiri sampai ke stesen sane?". Aku dengar dengan jelas katenye cume aku tak pasti die tujukan kate-kate tu kat sape sebab lepas tu takde respon dari sesape.
So, aku wat conclusion sendirik iaitu rasenye lady due orang tu gitau kat mamat 'OKU' pakai spek tu yang die dalam koc wanita skang. Means only for ladies. Tapi rasenye mamat 'OKU' ni tak paham atau buat-buat tak paham.
Erk, korang paham tak pe yang cube aku citekan ni?
p/s Don't get me wrong. Aku tak menghina 'OKU' yang memang betul-betul 'OKU' dan tidak berkeupayaan ye.. Aku cakap pasal orang yang sempurne segalenye tapi ....
Penjejak Mimpi - kekadang kite ni tak gunekan anugerah Allah dengan sebaik-baiknye. Ade mate.. takmo tengok.. ade tinge takmo dengar.. ade mulut takmo tanye... ade otak takmo pakai. Abeh tu cane?

0 comments: