Pages

Tuesday, December 28, 2010

Nak Bodek Ya??

Salam.
UJUNG-ujung tahun ni untuk sesape orang gomen tu ini le mase untuk hangpa isi borang SKT; yang manual tu.. Mane-mane ministry/jabatan yang da implement HRMIS, kene isi la SKT dalam HRMIS tu (<-- for info aku sampai skang tak isi lagik SKT dalam HRMIS tu. Tak paham aku der..).
Then... time-time ginilah akan kua stetmen dari 2 kelompok:
1) 'sumbody' to 'nobody' --> "ko jage-jage sket.. ujung tahun ni.. kang aku kasik markah sket baru ko tau.."
2) 'nobody' to 'nobody' (<-- sesame rank la tu) --> "ujung tahun ni kene la tunjuk rajin sket.. kalo tak markah SKT tak tinggi beb.."
Persoalan aku untuk kelompok (1) ialah "nape de unsur ugutan? Kalo staf ko layak dapat markah tinggi, kasik le tinggi. Kalo mamat/minah tu memang bermasalah dan tidak perform well, ha.. pepandai ko lah nak kasik markah bape." Tak gitu?
Persoalan aku untuk kelompok (2) lak ialah "ooo.. tunggu ujung tahun baru ko nak wat keje la.. Bes tu slame ni ko wat ape? Duk asik berblogging jek macam Cik PM tu ye? Tak pon ko pretend je la sibuk padehal ko dok sibuk skodeng blog orang lain; pun macam Cik PM tu la?"
Hahahahaha.. betui kan? Inilah antare dialog-dialog yang akan atau memang kedengaran bile ujung-ujung tahun; time nak kene isi SKT.
Aku? Bukan nak cakap besar la kan cumenye aku slalu jawab kat bos aku gini "kalo you rase i layak dapat sket, i tak kisah dan kalo you rase i berhak dapat markah tinggi, i think i deserve it. Dan tolong wat penilaian dengan mengenepikan rase dendam dan prejudis pade i". Tu jawapan aku sambil gelak sebab bos aku cakap kat aku sambil gelak. Hahahaha... tak bleh blah betui jawapan aku tu kan? Erk! sebenonye word 'dendam' dan 'prejudis' tu aku saje jek tambah. Nak tengok pe jawapan die. Tapi die tak jawab pon. Die cume sengih cam kerang busuk!! Hahahahaha
Aku percaye dengan sepenuhnye ape aje yang kite buat, akan dapat balasan yang setimpal. Same thing goes to work. Kalo korang perform well this year, i think you really deserve to get an appreciation from her/him. If not, redha aje lah.. Dan jangan curi tulang atau tak serius wat keje tahun depan. Ekekekeke...
p/s Cik PM tu bukan Cik Penjejak Mimpi tau tapi Cik Perempuan Melayu.. Ngeeee
Penjejak Mimpi - tak main la kipas-kipas bos ni. Buang karan jek..

4 comments:

lianalovekhairi said...

Benci buka HRMIS tu. Sampai ke sudah xboleh nak bukak...Last2 layan GA je ;-)

Penjejak Mimpi said...

Salam...

owh.. tu alasan jek tu.. nak kene repot kat Pn HA la nampaknye nih.. EKekekekeke

lianalovekhairi said...

opssss!!!besoklah update,huhuh

Penjejak Mimpi said...

Tau pon takut ye.. Muahahahaha (<-- gelak orang kejam)