Pages

Sunday, December 26, 2010

Saya Gay.. Saya OK..

Salam.
SESUATU untuk perkongsian bersame.

"Hendaknye kamu mematuhi perintah Allah dan menjauhi laranganNye. Sesungguhnye aku ini adalah Rasul yang amanah (yang diutus Allah kepade kamu). Oleh itu takutilah kamu akan (kemurkaan) Allah dan taatlah kepadeku. Dan aku tidak meminte kamu sebarang upah mengenai ape yang aku sampaikan (dari tuhanku); balasanku hanyelah terserah pade Allah tuhan sekalian alam. Patutkah kamu melakukan hubungan jenis dengan lelaki dari kalangan manusie? Dan kamu tinggalkan ape yang diciptekan oleh tuhan kamu untuk kamu (melakukan hubungan yang halal) dari badan isteri-isteri kamu? (Kamu orang-orang yang bersalah) bahkan kamu adalah kaum yang melampaui batas (keinginan kebanyakan haiwan)!" Mereka menjawab: "Sesungguhnye jike engkau tidak berhenti wahai Lut (daripade mencaci dan menyalahkan kami), nescaye engkau akan diusir keluar!" Nabi Lut berkate: "Sesungguhnye aku daripade orang-orang yang bencikan perbuatan kamu yang keji." (Surah As-Syuara: 160-168)

"Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun penduduk alam ini sebelum kamu? "Sesungguhnye kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas". Dan tidak ade jawab dari kaumnye malainkan dengan berkate: "Usirlah mereka (Nabi Lut dan pengikut-pengikutnye yang taat) dari bandar kamu ini, sesungguhnye mereka adalah orang-orang yang (mendakwa) mensucikan diri." (Surah Al-A'raf: 80-82)

Pembuke bicare entri aku kali ni. Ade lagi beberape petikan dari Al-Quran mengenai kaum Nabi Lut cume aku amik yang tu aje.
Nape tetibe aku sentuh soal ni? Rasenye korang da tau dah kisah pengakuan 'jujur' sorang mamat Melayu Islam yang bersyahadah "aku naik saksi tiade tuhan yang disembah melainkan Allah dan aku juge naik saksi Nabi Muhammad itu pesuruh Allah" tetapi bangge sekali mengaku dirinye adalah gay. Subhanallah.. Tak silap aku dalam Youtube ade. Dalam Berite Harian pon ade pengakuan berani mati mamat ni.
Mase memule bace tu aku tak caye. Ye la, takkan la die berani sampai macam tu skali. Tapi betui.. mate aku tak berbohong.. memang ape yang aku bace tu betui. Astargfirullah.. Ape nak jadi umat Islam skang ni? Nampak macam kelakuan sumbang tu da takde ape-ape.. Da bese.. da jadi trend..

Abeh tu syahadah tu cane lak? Bukan ke perbuatan tu dilaknat Allah? Nape nak cari dan mengundang kemurkaan Allah? Tak takut dengan bala Allah?

Memang kite ni manusie bese; tak maksum, selalu dan akan sentiase melakukan kesilapan tapi aku rase masih lom terlambat mamat tu untuk bertaubat. Selagi nyawe masih ade tu, bertaubatlah. Kerane sesungguhnye Allah maha pemurah lagi maha penyayang dan maha penerime taubat.

Sebagai penutup entri ni, aku sertakan skali petikan dari Al-Quran mengenai balasan yang diterime oleh kaum Nabi Lut. Muge kite mendapat pengajaran darinye, insya Allah.

"Akhirnye mereka pon dibinasakan oleh letusan suare yang menggempakan bumi, ketike matahari terbit. Maka Kami jadikan negeri kaum Lut itu tunggang terbalik (tertimbus segale yang ade di muke buminye), dan Kami hujani atasnye dengan batu dari tanah yang dibakar. Sesungguhnye balasan azab yang demikian itu, mengandungi sesuatu tanda-tanda bagi orang-orang yang kenalkan sesuatu serta memahami dan memikirkannye. Dan sesungguhnye negeri kaum Lut yang telah dibinasekan itu terletak di jalan yang tetap (dilalui orang). (Surah Al-Hijr 73-76)
Sumber dari: Buku Kaum-kaum Yang Pupus oleh Harun Yahya
Penjejak Mimpi
- mencari mati yang sempurne...

4 comments:

lianalovekhairi said...

tak paham dengan kaum-kaum mcm tu. Kita yang cute meut nie diorang takmau pandang, hahaha. Yang sejenis juga yang dicarinya. By the way, comel betul kucing-kucing tu berpeluk :-)

Penjejak Mimpi said...

Salam.
Dunie da akhir zaman...

syira aka sepatu hijau said...

salam

syira lesbian, heheh

YA ALlah, takutkan kak...azab yang amat pedih utk mereka, tapi kenapa mereka tidak pernah rasa nak berubah dan bertaubat :(

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Betul tu syira. Kite ni pun kene sentiase berhati2. Muge kite dilindungi dari kemurkaan Allah swt.. Amin