Pages

Sunday, December 12, 2010

Melepak di KL Sentral

Salam.
PATUTNYE petang tadi nak gi PPUM nengok Lulu dan anak buah baru. Tapi dekat-dekat jam 2.30pm Lulu kol gitau yang die da buleh kuar spital. Hmm... tak dapek aku nak nengok Qalesya.. Sebenonye da janji dengan anak sedare aku yang sulung tu; Ekin tapi apekan daye.. kite hanye merancang tapi tuhan yang menentukan.. :)
So kami decide untuk kua jugak untuk minum-minum kat KL Sentral. Saje nak lepak-lepak melepaskan tensen. Lame gak la kami lepak kat The Coffee Bean tu sesambil makan. Aku order Chicken Patty (<-- adik badik Krabby Patty yang jual kat kedai Mr Crab kot?) dan Ekin lak order lasagna. Kopi lak aku amik yang panas dan die order yang sejuk.
Lepas tu kami just melilau kat situ. Ade jualan murah buku-buku kat tengah-tengah KL Sentral tu. Macam-macam jenis buku ade. Ko sebut jek tapi jangan lak dicari buku yang ala-ala Islamik. Takde kat situ de... Yang aku pasan dari buku-buku yang jenis 'heavy' macam buku politik, novel, ensiklopedia, jurnal sampailah ke buku-buku yang 'lite' cam buku pra-sekolah dan mini sudoku. Oh ye, majalah-majalah antarabangse pon ade. Rege? Agak murah dari nilai pasaran bese. Aku jenuh tawaf kat situ tapi takde buku yang menarik untuk dibeli. Erk! actually ade 2 jenis buku aku rase nak beli; 1 tu tentang Singapura dan 1 lagik macam ensiklopedia la.. Cite tentang negare-negare di dunie ni tapi at last satu pon aku tak beli. Bukan lah sayang duit cumenye aku de beberape buah buku yang aku beli tapi tak khatam-khatam lagik. Emm... tak silap ade lagi dalam 4-5 buah buku tak abeh bace lagi. Beli dekat beratus ringgit tapi abuk pon tarak. Huhuhuhu... Si anak sedare aku tu beli la jugak. Die beli ensaiklopedia tentang haiwan. Untuk sape ntah die beli.. takkan untuk diri die lak kan? Aku tak sempat tanye...
Lepas tu kami terus separate untuk balik ke destinasi memasing.. Lepas ni bile ntah nak melepak sesame.. Ni lah aktiviti aku di ujung minggu.. bersantai bersame anak buah.. Momen yang cukup melegakan dan membahagiakan....
Penjejak Mimpi - anak buah pon macam kawan ajek... :)

0 comments: