Pages

Monday, December 27, 2010

Your URL Story Contest

Salam.
MEMALAM ni nak pektis jari jemari aku ni dalam menaip untuk
Your URL Story Contest. Soklan die senang jek. Die cume nak tau cane blogger tu dapat ilham untuk url blog memasing. Kalo de sesape yang ade domain sendirik tu pon, korang leh cite la sejarah silam cane leh dapat domain name tu.
Ok, url aku
http://penjejak-mimpi.blogspot.com. Hmmm... cane ek buleh dapat url cegitu? Lame dah sebenonye aku gune nickname 'Penjejak Mimpi' nih. Sebelum aku de blog lagik. Dulu aku suke cipte sajak dan di hujung sajak tu memang ade initial 'Penjejak Mimpi'. Akaun skype pun name ni gak. Sebenonye aku tak ingat sangat cane aku leh terpikir name ni. Memule tu aku de beli satu vcd lakonan Rosyam Nor yang bertajuk Berlari ke Langit. Dan aku rase cam simbolik giler word 'berlari ke langit' tu. Pastu ntah cane.. pikir punye pikir tetibe "popp" (<-- time ni korang bayangkan ade kuar asap sket la.. macam katun dalam tv tu) ade idea nak gune nickname Penjejak Mimpi. So aku decide nak terus gune name Penjejak Mimpi ni. Itulah sejarah dan latar belakang cane url blog aku ni tercipte.
Lagipon simboliknye name Penjejak Mimpi ni ade kene sket la dengan aku. Dalam idop ni aku nak menjejak mimpi-mimpi indah dan membahagiekan. Ala, korang pon same gak. Nak idup epi gak kan? Muge mimpi kite sume jadi kenyataan satu ari nanti, amin.
Ok, aku nak tag 1.
mawar puteh dan 2) lianalovekhairi
Nak tau detail? Sile skodeng kat
sini.
Penjejak Mimpi - berlari ke langit untuk menjejak mimpi-mimpi indah yang semakin jauh dariku..

7 comments:

mera zati M.z said...

tq join..
tggu update nanti k?
:)

lianalovekhairi said...

aktiv5 betul PM bab2x join contest nie ;-)

Penjejak Mimpi said...

Salam.

To mera zati M.z - welcome. I will, insya Allah.. :)

To LLK - Ngeh ngeh ngeh.. Sile singgah blog saye untuk bace entry terbaru petang esok (auto publish). Pomot jangan tak pomot..

lianalovekhairi said...

saya tag PM, aci x? hehehe

http://blog-lianalovekhairi.blogspot.com/2010/12/your-url-story-contest.html

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Hahahahaha.. ape la LLK ni.. PM da tag die, die tag PM balik... Wakakaka... Pe pon time kacih ye LLK...

ahsfantasy24 said...

menarik..
lw de mse t nk join gak la..

>_<

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Ahstantasy24, joint la... saje nak having fun... :)