Pages

Saturday, December 25, 2010

Aku Nak Tanya Ni..

Salam.
PADE orang-orang yang berkenaan...
Selame ni aku de banyak mende nak tanye kat ko tapi takde kesempatan. So aku amik peluang ni untuk terus direct tanye kat ko. Ko tak yah jawab.. jawab dalam ati jek.. Ape? Tak tau cane nak jawab dalam ati? Ah, pandai-pandai ko la nak idop..
Buleh aku stat skang? Time kasih.
Aku de 5 soklan so ko tolong bace, pahami dan hayati betui-betui..
1. Nape bile nak naik komuter, ko suke berebut? Nape takmo kasik orang kua dulu baru ko masuk? Ooo.. ko takut umah ko lari ek? Ataupon ko pikir ko sorang jek nak balik? Bestu orang lain takmo balik? Ataupon ko ingat dowang saje suke suki diri nunggu komuter?
2. Nape bile naik eskalator lak, ko nak diri belah kanan? Kan da de tulis kat situ "sile berdiri di sebelah kiri untuk beri laluan" (<-- ah, lebih kurang la tu). Aku tak kisah ko nak diri belah mane pon sebab kaki ko.. badan ko... tapi kot kalo nak tegak je kat laluan kanan, lebih baik tak yah.. Ko diri je lah belah kiri. Laluan kanan tu untuk orang yang tetap nak naik eskalator tapi nak cepat..
3. Nape ko tak sabar-sabar nak punch tiket komuter ko tu sedangkan ade orang depan ko? Bagi le die swipe kad touch and go die dulu baru le turn ko.. Ataupon ko kasik orang depan ko lepas palang tu dulu baru ko masukkan tiket ko tu? Ko memang suke nak berebut ye?
4. Nape ko suke meludah merate-rate? Geli la wei. Kot nak meludah sangat cari longkang. Ni kekadang kat mane-mane pon ko tibai jek. Yucks!! Pengotor la ko nih.. Tak nak kawan la gini.. :(
5. Ko kua umah pakai "odorono" tak? Ape, ko tak tau odorono tu ape? Ala, pewangi ketiak tu la.. Odorono tu bren dulu-dulu. Aku pon tak sure bren tu ade lagi ke atau tak. Ha, aku sambung balik. Aku bukan nak hine ko tapi kekadang kalo dalam bersesak-sesak dalam komuter tu aku rase sesak nafas la kalo ko angkat tangan ko tu. Sebab.. ade bau yang amat tidak menyenangkan.. Ops! aku minte maaf yek.. mungkin sebelum tu ko da makan terlebih bawang kot.. Aku tak hine ko tau.. Aku cume nak ingatkan len kali ko beli la odorono.. Pakai... Tak mahal pon.. Macam-macam bren ade.. Adidas.. Rexona.. Macam-macam jenis ade... Ko nak yang roll-on ade.. yang stick ade.. yang semburan pon ade.. Pilih yang mane berkenan di hati..
Ermm, ape lagi ek? Tu je la kot setakat ni. Len kali kalo aku de soklan lagi aku tanye ek? Erk!! ko marah ke? Jangan le marah ye.. Aku cume nak tau jek. Mak aku pesan kalo tak tau, tanye.. Cikgu aku lak dulu slalu cakap kalo malu bertanye, sesat jalan. So aku cume nak praktikkan pesanan mak dan cikgu aku aje. Aku tak salah kan? Ko jangan marah ye.. Kite kan kawan?
Penjejak Mimpi - tetibe tingat lagu XPDC..

9 comments:

mary ann ;) said...

hehe..suka entry nie ;)

Yati Ali said...

soalan yg baik, sendiri mau ingatlahkan...

lianalovekhairi said...

xterjawab soalan itu, hehehe

Penjejak Mimpi said...

Salam..

To Mary Ann - time kasih.. :)

To Yati Ali - tu lah kan.. kedang-kadang geram dengan orang yang macam tu.. Pe pon, salam kenal dari Penjejak Mimpi. Slalu2 lah jenguk blog saye ni.. :)

To lianalovekhairi - jawab dalam ati ajek.. :)

syira aka sepatu hijau said...

salam

tak berebut naik train :)

suka duk tengah-tengah dan depa tangan, nak duk sorang-sorang,,,ngeee,,,

tak meludah merata-rata :)

pakai la :)

nak jawab jugak ..ngeee

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Syira, time kasih sbb sudi nak jwb gak soklan akak tu.. Ngeee...

ahsfantasy24 said...

huhu..
budi bahasa budaya kita..
kne brtimbang rasa kn?.. :)

Myaby said...

heheheeeh

aku paling meluat bab berebut nek tren tu.

bab bau tu dah x bole tolong jonnn. ramai sgt berbau. wkakakakaka

Penjejak Mimpi said...

Salam.

To ahsfantasy24 - tu la pasal kan...

To myaby - aku meluat tahap cipan kat org yg berebut nih.. :(