Pages

Thursday, December 9, 2010

Ape Le Spesis Manusie Ni?

Salam.
DALAM Harian Metro ari ni de kisah sorang budak pompuan umur 5 tahun dicabul oleh bapak sedare sendiri. Budak ni dicabul time mak bapak die takde gi keje. Si pencabul tu adik bapak mangse yang tinggal bersame sejak setahun yang lalu. Mak bapak mangse minte pencabul ni mandikan anak die so time tu lah pencabul kuang ajo ni buat keje terkutuk tuh.
Bile bace tu aku geleng kepale dan terkua lak soklan ni "ape la yang dipandang dek bapak sedare budak ni? Budak umo 5 tahun pon jadi mangse.."
Bile aku tanye kat budak opis, dowang ni jawab macam ape jek.. Bese la.. korang buleh agak jawapan lelaki.. Sambil gelak-gelak lagi.. Come on la guys.. we're talking about 5 years old girl la.. not 25.. not 35.. or 45.. Aku tanye tu tanpa pikir lain.. Tapi ntah.. pe bende yang dowang pikir mase nak jawab soklan aku tu ntah.. Aku lak rase macam salah soklan jek.. :(
Pe la jenis bapak sedare macam tu? Dengan anak sedare sendiri pon nak di'ngap'.. Aku memang rase nyampah tahap cipan dengan orang gini. Takkan le dengan darah daging sendiri pon 'berselera' kot?
Tepape kan? Manusie skang ni da ilang pedoman.. Agame dipandang remeh..
Iklan: Anda buleh membantu menghentikan penderaan kekanak. Sile register di Unite Against Abuse. Time kasih.. :)
Penjejak Mimpi
- kembalilah ke landasan dan orbit yang betul..

0 comments: