Pages

Friday, December 17, 2010

Hujan

Salam.
LATELY asal balik keje jek ujan. Asal ujan jek balik keje.. Ujan lak kekadang lebat.. kekadang tak. Kat opis, kalo tak selak blind, memang tak tau ujan. Bile kua opis, baru ler tau. :) Sejuk jangan cakap la. Aku ni kekadang dengan jaket pon tak tahan sejuk lagi. Pakai selapis lagi; dengan sweater la.. Hmm.. time-time sejuk camtu alangkah bestnye kalo dapat tido, kan?
Sebenonye kalo sebut pasal ujan, ade 3 perkare aku suke pasal ujan ni. First, aku suke kalo ujan time-time pagi bute. Perghh!! kalo time tu, memang tarik selimut la kasi hangat badan ni. Tapi sejuk mane pon, kipas menten hale kat muke aku nih.. Hahahaha... Lepas solat subuh, sambung tido. Bestnye kan?
Yang kedua aku suke pasal ujan ni ialah 'bau' ujan. Erk! ujan de bau ke? Ade la.. Sape kate takde? Tapi bau ni akan terbau bile kite kat luar especially kalo kat jalan raye. Aku rase air ujan yang menimpa ke jalan raye tu da campur dengan tar jalan tu kot.. Macam ade satu bau, kan? Korang perasan tak?
Last aku suke pasal ujan ni ialah time lepas ujan.. Lepas ujan aku suke pijak rumput. Bile kite pijak rumput tu ade bunyi.. Korang perasan tak? Musti tak perasan jugak kan?
Hehehehehe.. Korang mungkin rase cam pelik jek kesukaan aku tentang ujan ni kan? Itu hakikatnye.. :) Korang suke ujan tak?
Penjejak Mimpi - ujan rahmat... :)

0 comments: