Pages

Tuesday, December 7, 2010

Gi PPUM

Salam.
LEBIH kurang kui 5pm tadi aku kua umah untuk gi PPUM; melawat adik aku (Lulu). Dari umah aku naik keb jek. Senang. Dalam kui 5.30pm aku sampai. Kat sane melilau aku cari wad bersalin nye. Memang ler die da cakap wad bersalin tersorok sket. Appa da... Seksa betui. Lepas tanye pak guard... lepas tanye staf kat situ baru le jumpe. Tu pon jenuh naik tangge, masuk lif, kua lif.. jalan lagik.. naik lif lagik... ha... baru jumpe... Ceruk nun kat blakang tu ha... Tapi kalo memule memang le buleh sesat. Mase aku duk melilau carik tu de sorang indian lady tanye aku jalan nak ke Menara Timur (area-area hospital tu jugak) tapi sorry la akka... ini tanggachi pon tara tau jalan juga.. Ini tanggachi juga suda pening cari tanggachi punye tanggachi punya wad dekat duduk.. :)
Bile da jumpe... ala.. baby tengah menyusu. Mate die ditutup dengan ..... (sila isi tempat kosong dengan perkataan anda sendiri). Baby kene kuning (jaundice). Die pon tido kat satu tempat yang namenye ....... (sila isi tempat kosong dengan perkataan anda sendiri lagik); yang ade lampu kale biru... Sori la, i'm not familiar with medical terms and equipments ya.. Hello... jangan lupe aku ni orang engineering... So please don't bother to ask all these doctor-doctor things ha...
Lebih kurang sejam lebih aku kat sane. Sempat jumpe anak-anak sedare aku yang lain; Iman dan Kyra yang datang dengan ayah dowang yang juge adik ipar aku. Mamat tu pon tak sihat. Demam. Dowang balik dulu. Lupe lak! Aku de bawak kamera; ingat nak tangkap gambar dowang tapi aku rase cam pelik la pulak bile nak snap kat dalam wad. Ntah.. tetibe pasan tepape aku tu datang. So aku tak le tangkap gambar dowang tu. Gambar baby pon tak tangkap. Yang ade tu dalam Blackberry aku tu ajek. Lulu mms.
Aku blah dekat-dekat 6.30pm. Bile kua dari building wad bersalin tu... ler... senang jek sebenonye.. tepi jalan jek wad bersalin tu. Tapi da tak tau kan so melilau le memule nak sampai tu. Aku memule pelik nape la wad bersalin tersorok jauh-jauh nun ke dalam? Nape tak satu building jek dengan main building? Aku tengok cite Greys Anatomy tu macam dekat jek wad bersalin dengan wad-wad yang lain; wad trauma dan wad kecemasan yang lain? Ups!! fan Grey's Anatomy da bersuare da.. Dah la mase memule cari tu aku rase cam scary jek. Dengan tak ramai orang yang lalu lalangnye... Rase semacam jek. Sebelum tu adik aku penah kene tahan kat Hospital Kuala Kubu. Time tu die de sms gitau hospital tu macam umah antu sebab tak ramai patient. Pastu aku kate kat die "memang la hospital tu umah antu". Pastu die gitau ade nurse check perut die. Aku lak takutkan die. Aku cakap "ko sure ke nurse tu manusie betul? Kot-kot die "suster ngesot" ke.." Hahahaha.. siap takutkan die lagik dengan menambah "nanti ko gi toilet ati-ati. Silap-silap dengar bunyi flush tapi takde orang!".. Adik aku balas "gilak!!". Bese la.. kalo tang merepek dan meraban, kasik kat aku. Tomotachi pon kate aku ni suke merepek.. Well, nampaknye die semakin mengenali aku... Semakin maju... Good, keep up a good work my best fren.. :)
Balik aku amik keb ke stesen lrt PUTRA Universiti. Keb tu benti betui-betui depan apartment Vista Angkasa. Hmmm... dulu aku duk situ sebelum pindah ke umah skang ni. Tak berubah langsung aku tengok cume kedai-kedai makan kat seberang da takde. Orang berjual makanan kat tepi-tepi tu masih ade.. Yang ade aku pasan tadi orang jual nasi campur.. ayam berempah.. char kuey tiow.. Emm, rindu lak rasenye nak merase makanan kat situ. Tapi char kuey tiow kat brader tu aku memang tak leh masuk. Da la kuah jek lebih (name pon char kuey tiow, so what you expect?), dengan kuey tiow yang halus tu lagik... ah, tak rase la beb... rugi duit jek aku rase.. Satu lagi de orang jual kerang bakar. To tell the truth aku pelik nape orang suke sangat makan kerang bakar ni? Da la kene kopek satu-satu.. abeh jari jemari ni itam sume.. dengan kuku pon itam jugak! Yucks!! Pastu isi kerang aduyai.. tak masuk ke perut pon.. sume tinggal kat celah gigi. Mane nikmatnye? Daripade makan kerang bakar, bedal ayam bakar lagi best in the world!
Dari stesen Universiti, aku benti kat stesen Masjid Jamek dan switch ke Sentul Timur naik lrt STAR. So wiken ni insya Allah aku akan ke sane lagik sebab baby Qalesya kene tahan maybe sampai 10 ari. Sian baby.. Huhuhuhu...
Penjejak Mimpi - tingat dulu kenangan berulang alik naik lrt gi opis dengan Gel..

0 comments: