Pages

Thursday, December 23, 2010

Hari Bercakap Sedunia?

Salam.
PAGI ni tren lambat. Mungin sebab ujan agaknye. So tren yang sepatutnye tibe kui 6.50am tapi datangnye lebih kureng jam 7.05am. Aku nunggu kat stesen Bank Negare tu sampai tersengguk-sengguk ngantuk. Lately aku asik ngantuk je la.. Nape ek? (<-- da ko asik ngadap blog jek memalam lagik mau tanya ka?)
Masuk je dalam tren tetibe aku rase semacam jek. Seolah-olah aku dalam dunie yang lain. Pe taknye, kali ni memang riuh tren tu. Sume orang nak bercakap.. sume orang nak bercerite... seolah-olah esok da jadi pengakhiran dunie ni.. seolah-olah mase da tak cukup untuk dowang berbicare... seolah-olah... ntah la..
Aku rase dowang ari ni terlalu banyak mende yang nak dikongsi dengan kengkawan dan rakan. Da tak sabar nak tunggu destinasi untuk meluahkan segale yang terbungkam di dada.. segale yang terkumpul di dalam fikiran... tak sabar beb... tak sabar... :)
Takpelah... bercerite lah selagi ade mase... bercakaplah selagi diberi peluang.. berbicarelah selagi mampu untuk berbicare... dan berkongsilah segalenye dengan teman dan rakan.. sekurang-kurangnye anda tahu yang anda masih mempunyai pendengar setia untuk setiap cerite dan kisah anda... sekurang-kurangnye anda tahu anda masih ade tempat untuk berkeluh kesah.. dan sekurang-kurangnye anda tahu yang anda tidak keseorangan di dunie ni...
Penjejak Mimpi - hanye padaMu aku berbicare, bercerite dan mengadu nasib.... :(

3 comments:

ahsfantasy24 said...

pd Dia adlah smulia2
tmpat pengaduan... insyaalllah tenag,
^^M

ahsfantasy24 said...

pd Dia adlah smulia2
tmpat pengaduan... insyaalllah tenag,
^^M

penjejak.mimpi said...

Salam.

So sesamelah kite sentiase ingat dan tidak lupe padeNye... :)