Pages

Tuesday, January 24, 2017

Bersyukur

ASSALAMUALAIKUM wbh & selamat pagi.

Aku ke Klinik Kesihatan Cheras pagi ni. Untuk kali kedua. Ambil darah. Temujanji jam 7.30am tapi aku sampai jam 7.40am dengan menaiki teksi.

Sampai sana orang dah ramai berbaris. Ada dua barisan. Musykil jugak aku. Kenapa ada dua barisan? Ahh! Redah aje lah.. Bila kaunter dibuka barisan aku bergerak pantas. Ishk!! Semacam aja ni.. fikirku.. Terus aku ke barisan sebelah sebab kaunter tu tertulis temujanji, pesakit luar dll. Ni mesti line aku ni... aku fikir lagi.

Tiba-tiba seorang nyonya bersuara: "amoi, ambil nombor sana lah amoi.." sambil menunjuk ke barisan yang bergerak pantas di sebelah. "Ok auntie, tq" aku membalas sambil bergerak ke barisan yang dimaksudkan. Bergerak ke makmal Patologi untuk urusan seterusnya.

Selesai semua dalam jam 9am. Dan ketika aku menaip entri ini.. aku sedang menanti teksi untuk ke pejabat.. (mana teksi ni??)

Point utama aku ialah: Aku rasa bersyukur ada auntie tu yang beritahu. Kalau tidak aku dah membuang masa beratur. Mungkin ada yang fikir: "ala.. standard la tu. Biasalah orang yang tau bagitau pada yang tak tau". Tapi pada aku tidak. Kalau Allah tak gerakkan hati auntie tu, sah-sah masa terbuang macam tu aja. Benda tu mungkin kecil aja tapi kita kadang-kadang terlepas pandang. Kita rasa takda apa-apa.. Betul tak?

Penjejak Mimpi: Bersyukur untuk setiap bantuan yang diberi. Itu semua dengan kehendak dan izin Allah.