Pages

Wednesday, December 1, 2010

Ni Yang Aku Marah Nie..

Salam.
TIME lunch tadi aku kua makan dengan member. Tibe-tibe rase nak makan fast food so aku ajak die gi Pizza Hut ajek. Erk! aku ni cam ngidam aje la pulok. Ngeee... So pergilah kami berdue ke restoran tu.
Dapat lak seat tepi so kami memang nampak dengan clear sape yang lalu lalang. Ok, sementare tunggu order mai, kami pon duk nyembang macam 10 tahun tak jumpe padehal buleh kate kol tu seminggu at least 3 kali. Hahahaha... pe nak buek, da kawan dengan orang 'mulut banyak' ni so ko trime je lak ek, Gel.. :)
Tengah syok kami bercerite lalu la sorang mak minah bertudung. Yang paling aku bengang tu atas kepale die de lak 'topi' (kalo buleh anggap topi) Santa Claus. Terpacul lak ayat bise aku "ni yang aku menyampah ni.. duk pakai mende tu apehal?" then member aku jawab "nak wat cane, die terpakse kot... tuntutan keje"...
Ermm... tak terkate aku. Aku nak ulas bebanyak pon rase cam malas pon ade. Lagipon tak lame lepas tu, chicken smoked deli wings sampai so daripade kami duk diskas pasal mak minah tu bedal ayam tu lagi best.. Dan lepas tu, semua mende yang diorder sampai dan kami terus makan. Langsung da tak ingat pasal mak minah dan topi Santa Claus nyer.
Time balik, lalu depan kisok mende ntah (tak pasan, nak cepat punye pasal) nampak due orang minah yang pakai cekak rambut yang ade bintang kat atas cekak tu.. Dalam ati aku berkate "huh, aku rela tengok orang pakai cekak yang ade bulan bintang bagai dari aku nampak orang Melayu Islam pakai topi Santa Claus!!"
Penjejak Mimpi
- dowang ni memang tak tau atau saje-saje wat tak tau?

2 comments:

lolipop said...

diorang tu terpaksa pakai benda tu..kalau xpakai kena buang kerja. kalau korang pernah kerja kat tempat2x mcm tu korang mesti tahu.

penjejak.mimpi said...

Salam.
Lolipop (erm, nice nick actually..) memang le saye tak penah keje kat tempat-tempat macam tu tapi ni kan berkaitan akidah? Tak buleh le pandang enteng pasal soal akidah nie. Rezeki ade di mane-mane. Tapi nanti orang akan kate lak, "awak tak keje situ, buleh la cakap..". Memang la, saye paham tapi kite kan ade Allah? Hanye pade Allah kite berserah...

Pe pon, time kasih sebab sudi drop a comment here. Take care and happy blogging.. :)