Pages

Monday, December 27, 2010

Adegan di Pagi Hari

Salam.
PAGI ni macam bese aku kua umah lepas subuh. Sedikit awal sebab bersiap awal. So sampai kat stesen lrt STAR Sentul Timur berlaku 2 adegan. Tak bes pon adegan-adegan tu. Saje nak menulis.
Adegan 1:
Kat stesen lrt tu ade sorang makcik jual kuih. Dekat seminggu lebih die berniage kat situ tapi baru pagi ni aku singgah. Saje nak tengok ape yang dijual. Sampai jek, die terus pomot "beli dik kuih. Singgit tige". Aku tanye karipap ape isinye so die jawab keledek. Then die menyambung lagi "adik rase la. Kalo tak sedap gitau makcik. Buleh makcik wat pembaikan". Aku jawab "ok" sambil senyum. Pastu die tanye lagi "kuih badak tak nak beli ke dik? Lembut jek makcik buat". Aku geleng pale. At last aku beli karipap tu RM2.
Komen aku: PR makcik tu sungguh bagus :)
Adegan 2:
Sampai kat stesen, aku terus swipe kad touch and go aku. Tapi aku tak leh lalu sebab palang die tak turun (<--maksudnye aku tak leh lalu la..). Then aku gi kaunter pastu kerani kaunter tu cakap kot-kot kad aku tu da expired lepas 30 ari. Hello, aku gune kad touch and go yang bese la kak. Bukan kad touch and go rapid tu. Balance pon ade lagi RM50 lebih. Dan suh aku beli tiket manual. Appa lak kakak kerani ni? Takkan aku nak beli tiket manual? Lagipon da deduct pon. So aku nak kua ikut pintu manual. Ler, mane nak masuk ni? Sume bermangge? Guard yang jage tu lak berdiri jauh dari situ. So aku da macam orang bodoh jek terdiri-diri kat situ. At least kerani tu panggil le guard tu. Appa da.. Naseb bek guard tu perasan dan cepat-cepat bukak pintu/pagar tiket season pass. Ntah pape jek aku rase.
Komen aku: Kalo pikir negatif, memang cam hampeh jek aku rase sistem laluan tiket otomatik kat lrt tu. Ye la, da deduct baki kad aku tapi tak leh lalu. Nak cepat langsung jadi lambat. Dah tu lak, guard tu apesal ko jenjalan lak? Duk la diam-diam tepi pintu/pagar manual tu.
Tapi kalo pikir positif, at least aku tau yang sebenonye pintu/pagar manual tu tak bermangge. Macam jek bermangge tapi tak. Dan aku da tau cane nak bukak pintu/pagar tu. Muahahahaha. So dalam soal ni aku pilih yang positif ajek. Takmo pikir yang negatif. Nanti hilang mood aku pepagi ni.
Korang jangan nak kutuk aku lak ye. Selame ni aku tak penah de masalah macam pagi tadi. So gimme a break, ok?
Penjejak Mimpi - Da rase pon karipap tu. Ermm... tak bape sedap la.. inti keledek die kering. Ermm.. nak gitau ke kat makcik tu esok?

0 comments: