Pages

Wednesday, February 8, 2017

Faktor Usia Lah Tu..

ASSALAMUALAIKUM wbh & selamat pagi.

Berbual sambil makan tengahari dengan seorang otai. Pelbagai cerita yang dikongsi bersama. Hinggalah ke sesi meluahkan perasaan tension dan stress dengan lambakan kerja sedia ada. Termasuk dengan orang sekeliling.

Last-last dia kata: "itu sebab faktor usia. Bila dah berusia ni, cepat je kita rasa terasa hati.. tersinggung.." Gulp! Aku belum tua lagi rasanya. Cuma kurang muda ja.. Hahaha.. *gelak orang jahat*

Aku perasan sejak kebelakangan ini aku cepat terasa dengan cakap-cakap orang. Dan aku terfikir: "aku ni jenis yang dah tak boleh ditegur ke?".. atau "aku ni dah rasa serba tahu ke? rasa pandai sangat ke?" atau "ego aku yang semakin bertambah?" 

Allahu.. minta dijauhkan sikap-sikap tak elok tu. Itu semua sikap yang tak bagus samada untuk kehidupan sosial ataupun dalam proses menjalankan tugasan. Ada sebabnya orang lain menegur kita.. sebab dia sayangkan kita.. dia tak mahu kita berterusan melakukan salah dan silap.. untuk kebaikan kita juga..

Tak payah fikir panjang-panjang peningkan kepala.. serabutkan otak yang memang dah bersimpul ni. Senang cakap.. pikir positif aja. Ada kerja.. buat. Try to achieve KPI. 

Nota: Sedang berhempas pulas untuk projek 'Y'. Big boss balik umrah nak semak.. 

Penjejak Mimpi: Mencari momentum yang masih bersisa.. :(


Friday, February 3, 2017

Rasa Hati

ASSALAMUALAIKUM wbh & selamat petang.
Rasa berdesing telinga aku bila mendengar respon dia lepas aku menjawab soalannya. Tapi aku hanya mendiamkan diri dan tertunduk sebab rasa malu. Almaklum.. ada orang lain yang mendengar perbualan kami.
Rasa marah tu ada (in fact sampai sekarang masih berbekas rasa tu) tapi entah.. malas nak panjang cerita dan mengeruhkan keadaan. 
Aku anggap aje lah yang dia tak tahu skop kerja aku. Kadang-kadang kita ni terlepas cakap.. tak fikir panjang sebelum mengeluarkan kata-kata. Aku pun selalu buat macam tu.. bila dah terlepas cakap.. menyesal.. nak minta maaf macam malu.. haha..
Penjejak Mimpi: Malam ni inshaa Allah akan bertemu Si Kerinting kesayangan aku..