Pages

Monday, December 6, 2010

Ler.. Itu Ke Maknenyer?

Salam.
MALAM tadi aku layan drama yang termasuk dalam pencalonan Anugerah Skrin kat tv3 yang bertajuk Lillahi Ta'ala lakonan berkesan Zamarul Hisyam dan Rita Rudaini. Ok, aku takmo wat sinopsis cite ni. Cume nak cite satu mende kecik jek..
Sape yang tengok cite ni malam tadi musti perasan scene mase Rita ni mintak keje kat Tony Eusoff kan? Ala yang ayat die cini "takpelah encik, keje ape-ape pon saye tak kisah. Tukang sapu pon takpe.." (<-- lebih kurang la kan..). Mase Rita cakap ayat tu, aku lak tengok translate die yang dalam English tu.. de lak words 'janitor'.. Aku tertanye-tanye "eh, janitor ni maksud die tukang sapu ke?" Muskil le pulok..
Then, bile disemak kat kamus; janitor = penjage, pencuci atau pembersih bangunan. Erm, lebih kurang la dengan terms tukang sapu tu kan...
Ler... itu ke maknenyer... baru le aku tau janitor tu pe maksudnye.. Sebab sebelum ni bile time design jek.. bile tengok drawing arkitek, ade lak bilik janitor. Bile aku tanye kengkawan, macam-macam jawapan aku dapat. Bilik persalinan bayi la... ape lah... Pening bile masuk part elektrik. Nak bagi lampu ape... nak kasi soket ke tak... single ke two gang... bape tinggi soket tu...
Takpe.. lepas ni kalo ade bilik janitor lagi insya Allah da takde masalah. Aku da tau cane nak tengok bilik tu.. bape soket lu mau? Lu mau single ke two gang? Bape bijik lampu lu mau? Lampu ape lu mau? Gua buleh kasi punya... tarak hal.. :)
Penjejak Mimpi - kekadang mende kecik cinonit pon buleh terlepas pandang... :)

4 comments:

pizza_nur said...

boh arr point ekon skali..sian diaorg,penat bersihkan 1 bangunan...hihi

penjejak.mimpi said...

Ah, nanti buh point ekon skali kang langsung tak wat keje. Duk asik bersenang lenang.. bersejuk-sejuk-kan.. :)

THE LEKAT LEKIT STORY said...

wah sungguh teliti kamu

penjejak.mimpi said...

Cik Puan Lekit: teliti kah?