Pages

Monday, December 6, 2010

Nur Iris Qalesya..

Salam.
PAGI tadi mase aku tengah 'bergelut' menyiapkan keje-keje yang bos minte, aku dapat sms dari adik aku; Lulu (<-- erk! ni name manje die. Aku sorang jek yang panggil die dengan name tu) yang gitau die da slamat bersalin pagi tadi jam 4.56am. Baby girl. Hmm.. alhamdulillah due-due slamat. Bertambah le anak sedare aku. Takpelah... anak sendirik takde lagik so bermanje dengan anak buah takde salahnye kan?
Masuk baby ni bermakne anak Lulu da tige orang. Yang sulung Muhd Irfan Iman (Iman), kedue Nur Qaisara Balqis (Kyra) dan baby lak bakal diberi name Nur Iris Qalesya. Name manje baby takde lagik. Hmm... aku pon tumpang hepi bile Lulu da slamat bersalin. Ntahle, aku memang suke baby tapi tengok keadaan la. Ingat lagi dulu adik badik aku slalu cakap kat aku gini "ala andak tu, bile busuk lari. Bile wangi mari!". Stetmen tu dowang tuju kat aku sebab dulu bile anak buah aku berak aku musti blah punye. Wat-wat tak tau tapi bile baby tu da wangi, aku pon datang la.. Hahahaha... tak senonoh tui pangai aku ni.. Tapi tu dulu la... skang ni aku da insaf. Anytime kalo mane-mane baby berak atau kencing aku akan setelkan... Don't worry be happy, babe..
Ok, untuk anak sedare andak yang 'tecik' skali tu; Nur Iris Qalesya Bt Mohd Nizam andak ucapkan selamat datang ke dunie yang penuh dengan onak dan duri. Tahniah sebab telah menjadi pemenang dikalangan 'adik badik' kamu yang lain. Dalam berjuta-juta 'adik badik' yang ade, hanye kamu sorang yang berjaye kuar menjengah bumi. Itu bermakne kamu adalah juara.. Kamu insan terpilih.. Tapi ingatlah, keluarnye kamu ke dunie ini bersame dengan satu tanggungjawab yang besar serta janji yang telah terpateri antare kamu dan tuhanmu. Berjanji tiade tuhan yang disembah melainkan Allah; berjanji untuk sentiase taat akan perintahNye, berikrar Islam itu agame kamu yang akan dijunjung hingge ke hujung nyawe.. Qalesya, andak doakan kamu akan sentiase di dalam rahmat Allah, terjage agamemu dan terlindung dari fitnah dan dugaan yang tidak dapat tidak pasti kamu tempuhi sepanjang kamu di dunie ini sebelum kamu menemui Khalikmu kembali. Make Qalesya, tabahkan lah hatimu.. kuatkan lah imanmu kerane cabaran dan ujian yang menanti kamu semakin hari semakin kuat. Ombak fitnah semakin hari semakin ganas dan bergelore. Walau ape saje yang melande.. walau seganas mane pon ombak yang menghempas, kembalilah kepade Al Quran... Sujudlah kepade Al-khalik.. mintelah padeNye... Insya Allah Dia sentiase bersame kamu..
Qalesya, muge kamu menjadi anak yang membahagiekan ummi dan ayah. Menjadi kesayangan kaum keluarge, kaum kerabat dan orang sekeliling. Muge kamu menjadi anak yang baik dan solehah. Akhir kate, da besar nanti jangan nakal-nakal... :)
p/s Bile sampai masenye nanti aku akan upload gambar anak buah aku yang baru. Sabar...
Penjejak Mimpi - nampaknye raye tahun depan purse andak makin menipis.. Almaklumle.. anak buah semakin ramai... Tu tak campur dengan anak buah 'angkat' lagi. Hahahahaha...

2 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

Tahniah atas pertambahan ahli keluarga...

penjejak.mimpi said...

Salam.
Time kasih. Memang sonok ade anak buah reramai... meriah... :)