Pages

Tuesday, January 4, 2011

Takde Inisiatif Langsung.. :(

Salam.
INI adalah luahan ati aku. Sape yang makan cili die yang akan terase pedas. Sape yang tak suke makan cili (macam aku), die slamat.
"Pade sesape yang berkenaan.. ko ni takde inisiatif langsung la.. Patutnye ko da tau PIC bertugas minggu ni cuti sampai 3 ari, pe salahnye ko ganti tempat die dalam 3 ari jugak? Minggu depan ko suh la die replace tempat ko 3 ari. Tu pon susah ke? Tu pon tak leh pikir ke? Tolong la pikir maju ke depan sket! Pikir sket mende yang di luar kotak! Takkan itupon nak kene gitau.. Nak kene cakap.. Nak kene suap kat mulut? Kalo budak kecik takpe la... Ni da nak jadi bapak orang dah!!
Kalo takde sape yang uruskan surat masuk tu nanti cane nak tau kot-kot de surat penting ke.. surat panggil miting ke.. Ko wat part ko and the rest biar orang lain setelkan. Memasing kan da de tanggungjawab so buat la..
Aku tak paham le dengan sikap segelintir manusie ni. Terlalu berkire soal keje! Agaknye luak kot duit dalam poket tu kalo tolong cover untuk orang lain? Tapi kalo time diri sendirik, pandai lak nak cari kamben itam suh cover!
Payah betui bile terpakse bekerja dengan orang macam ni!! Aku da tak larat nak tolong cover keje orang lain. Keje aku yang berlambak-lambak tu ade orang nak tolong ke? Bukan soal berkire tapi aku da tak larat! Ko paham tak?"
Penjejak Mimpi - da letih nak gitau mende yang same berkali-kali. Da bosan.. da fedap.. :(

0 comments: