Pages

Friday, January 7, 2011

Handphone Baru..

Salam..
PENJEJAK Mimpi sambar henpon baru? Biar betik!! Bestu blekberi die tu nak campak ke mane? Trade-in? Tolak kat kedai? Tolak kat member opis? Eh, baru setahun kan blekberi die tu? Membazir betui Cik PM tu la.. Appa da.. ini la umat Muhammad yang suke membazir! Oi Cik PM, ko sedar tak membazir tu amalan setan? Ke blekberi ko tu da jahanam? Da nyawe-nyawe ikan ke? Teruk la pangai ko ni Cik PM.. huh!! Takmo geng dengan ko dah!! Kami tak suke kawan dengan orang yang suke membazir!! Kami nak boikot ko!! Boo!! Cik PM kaki membazir!!
Woo woo.. ce bawak bersabor sket.. Ce kasi peluang kat aku nak explain dulu..Ishk! kome ni suke bebenor dengor kabor angin. Tu yang payahnye.. Ce bawak bersabor. Nanti teman ceritekan.. Ce cite.. ce cite.. ce cite.. (<-- dialog cite Antu Kak Limah Balik Umah le pulok). Ok.. gini cite die.. Kelmarin aku dengan
Gel saje riki-riki enpon kat Mid Valley tu. Nokia de wat road show kat situ. Bape ari dowang kat situ; aku lupe nak tanye kat amoi yang cun melecun dan bergetah tu. Actually Gel ni yang nak riki. Aku saje menyibuk ajek. Ngeee.. Ate, da Gel ajak takkan aku takmo teman lak kan? Puas kami tawaf kat situ and at last Gel ni macam da jatuh chenta kat Nokia C5 ni. Fully touch screen. Macam best aku tengok. Rege pon ok. C5 ni latest model untuk bren Nokia ni. Ni le rope Nokia C5 nyer.
Yang aku lak macam da berkenan kat Nokia N8. Rege? Agak mahal nak banding dengan C5 ni. Function dan spesifikasi mustile tak same, kan? Tapi touch screen gak. Huhuhuhu.. Betui-betui menggugat iman dan meruntun perasaan 'gadis' aku ni lah! Oh tuhan, teguhkan imanku..
Dalam tren, aku duk terbayang-bayang N8 tu (<-- macam orang angau jek?). Bestnye kalo dapat kan? Ade sesape nak adiahkan aku enpon N8 tu? Pade mane-mane blogger yang rajin wat GA tu kan, pe kate lepas ni hangpa kasik adiah enpon ke.. Best gak kan? Ekekekekeke... tak buleh blah betui cadangan aku tu kan? Tapi agak bernas.. Betui tak? Sape setuju sile angkat tangan!
Lepas pikir punye pikir.. pikir punye pikir rase aku hold dulu niat jahat aku untuk sambar N8 tu. Nanti-nantilah.. tunggu blekberi aku tu jahanam dulu. Psst! Psst! Bace pelan-pelan nanti dengar dek blekberi aku tu majuk lak die.. Hahahaha.. Ni la rupe N8 tu..

p/s Ade sesape yang da jatuh chenta jugak?

(Both pictures are taken from Google)

Penjejak Mimpi - Oh blekberi.. aku takkan mendue, mentige atau mensepuluhkan ko. Aku akan setia pademu.. :)

11 comments:

ida said...

jatuh tangga de la...ngeh3...
alamk!!lawa la pualk hp br nih...tp xpe..'remote control' mak tu masih blh digunakan..so, sabar la dl...

Faztee Danisha said...

ade gk usha nokia tu..lst2 dpt c3 je..si abe lk konon nk mik tu lst2 mik HTC je..touch jugk..nxt tm kot...

mary ann ;) said...

woo..cantek hp tu.. ;)

Penjejak Mimpi said...

To Ida: Tepuk dade tanye selera

To FD: HTC pon ok. Design die ok gak.

To Ann: Kalo gitu buleh la belikan akk satu ek? Hehehehe :)

MamaEma said...

incik suami sy dh pakai..yang dia beli baru..yang lama diber kat saya..hp saya dh rosak..huuhuhu

Sae said...

cun la...tp kalo dapat free lagi best..Ngee~

Penjejak Mimpi said...

To MamaEna: yg mane encek suami pakai? C5 ke N8? Tapi 2-2 mcm best... :)

To Sae: Brg fri mmg best, beb... :)

sissyira said...

salam

wah kak, ikhlas dah jatuh cinta dengan iphone4.. tapi duit enggak ada :(

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Syira, sebenonye akak pon suke gak iphone tu kalo d beri pilihan samada i-phone dgn nokia, maybe akak pilih nokia N8 tuh..

me said...

kalo ko nak beli cik c tu, tolak la blekberi kt aku ye? (sambil kelip2kan mata buat muka cun)

Penjejak Mimpi said...

Ler..

Ropenye ko dari pagi tadi duk kenen pasal blekberi aku tu ke? Hehehehehe..
Takkan nak jual? Sayang woo....