Pages

Thursday, January 6, 2011

Hujan

Salam.
PAGI tadi ujan. Petang semalam pon ujan. Lately asik ujan ajek tak kire siang ataupon malam. Kalo ujan memalam ok gak. Sedap jek tido, kan? Tarik selimut ketat-ketat dan zzzzz.. Kena lak kalo esoknye cuti atau wiken. Perghh!! memang nikmat giler. Setan pon sedap jek bergayut kat mate tu; takmo kasik solat subuh. Kan kengkawan, kan?
So pade sesape yang bawak kete ke.. moto ke.. berhati-hatilah di jalanraye time-time ujan ni. Kite duk berhati-hati tapi naseb kite tak selalunye baik. Langit pon tak slalunye cerah (sebab tu duk asik ujan jek skang nih).
Untuk yang takde kete.. takde moto.. kemane-mane bergantung dengan transpot awam (macam aku) jangan lupe bawak payung. Takde payung kecik, bawak jek payung yang panjang tu. Jangan ko bawak payung gerai tu udahle.. Tapi payung tu pon ok gak; lebih ramai buleh tumpang berteduh. Banyak pahale ko dapat, dik.. :)
(Picture credit to Mr Google)
Penjejak Mimpi
- jangan dibenci pade ujan yang mencurah-curah.. kerane ade sebahagian makhlukNye amat memerlukan ujan...

0 comments: