Pages

Thursday, January 6, 2011

Mimpi..

Salam.
ENTAH nape aku nak tulis (atau taip?) pasal mimpi. Ni bukan sebab nickname aku Penjejak Mimpi atau jap-jap tadi aku termimpi ke.. takde.. :). Entri ni kisah mimpi mase kite tido tu ye. Bukan kisah mimpi atau angan-angan tu. Ade paham?

Pe yang korang tau pasal mimpi? Mainan tido? Nape leh bermimpi? Terbawak-bawak dengan problem sampai leh bermimpi? Ape yang korang tau? Jawab la...

Aku slalu dengar orang kate kalo kite mimpi gigi patah, de orang terdekat nak meninggal dunie. Pastu lak kalo gigi tu gigi bawah, sekian-sekian orang akan meninggal dunie. Kalo gigi atas lak, sekian-sekian orang lak nak meninggal dunie. Kire cam petande la.. petunjuk..

Upss! aku bukan peramal mimpi ye. Aku takde ilmu pasal mimpi-mimpi nih. Cume aku nak berkongsi cite sket dengan korang.. Ade member aku cakap kalo kite de masalah.. tak kisah le masalah ape pon.. tensen sangat ke.. kite leh bermimpi. Pastu aku cakap la yang aku da lame tak mimpi. Tak tau le samada aku lupe yang aku de mimpi malam tu ke atau tak. Pastu die jawab "ah, ko takde masalah, memang le tak mimpi." Aik!! buleh ke camtu?

So orang gile kat mental hospital tu (anggap yang dowang takde masalah sebab kurangnye fungsi otak dowang memproses data) sume tak mimpi la? Aku jadi muskil lak dengan stetmen spontan member aku tu.. :(

Tapi kan betul ke mimpi ni buleh jadi petunjuk pade sesuatu perkare akan datang? Yang aku ingat mase kecik-kecik tu mak aku slalu pesan sebelum tido cuci kaki dulu. Kalo tak mimpi ngeri. Ye ke? Tapi sampai skang aku amalkan. Eh! bukan sebab takut mimpi antu la.. Sebab takmo kasik tilam aku kotor.. Memandai jek korang ni kan?

Oh ye, sembang pasal mimpi ni kan, aku nak share dengan korang entri best pasal mimpi ni. Tapi bukan entri dari blog aku ye. Ni dari blog
Dr Nas. Korang buleh try bace entri ni dan ni. Best.. :) Nak tau cane aku leh tau pasal entry best ni? Sebabnye Dr Nas ni de drop komen kat entri aku yang ni. So enjoy dan selamat bermimpi.. :)
(Picture credit to Mr Google)

Penjejak Mimpi
- lepas bace entri Kak Nas tu aku semakin bersemangat menjejak mimpi-mimpi indah dan membahagiekan. Time kasih Kak Nas.. May God bless u and your family.. :)

4 comments:

Amy Syaquena said...

nak pergi skodeng juga la..

Penjejak Mimpi said...

skodeng.. jangan tak skodeng Amy.. :)

relevan said...

Mimpi mainan tido..

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Relevan: mimpi tu misteri... :)