Pages

Wednesday, January 26, 2011

Episod 8 Tian Ya Zhi Nu

DA bace episod 7? Kalo belum sile skodeng kat sini.
Ok, aku sambung. Qiao Er dan kawannye masih dalam penjare. So sementare tu ade gak sifu dowang; Puan Rong (Amy Chan) cari jalan untuk selamatkan anak murid die tu.
Lepas diskas dengan panglima yang ensem tu, die diberi peluang untuk jumpe anak murid die yang 2 orang tu. Mase jumpe tu, rupenye panglima Mufei telah mencuri dengar perbualan mereka dan die macam ade akal jek untuk selesaikan masalah tu. Sebab kalo tengok dari riak muke die tu, macam die pon tak caye bebudak tu nak bunuh Gundik Er. Kalo ikut lojik akal, pe jadahnye dowang nak bunuh gundik tu kan? Malam tu, sifu yang baik ni tak lena tidur. Die ditegur si Nian Ning; bekas anak murid die yang
berpaling tadah. Ermm.. ntah ape lak akal jahat si Nian Ning ni kan? Muke lembut; macam baik tapi dalam sape yang tau? Ello cik PM, don't judge book by it's cover ya.. Ok.. :)
So esoknye Puan Rong menyerah diri dan mengaku kononnye die yang nak bunuh Gundik Er. So die kene masuk penjare dan due murid die dibebaskan. So pelbagai usahe dibuat untuk melepaskan sifu dowang ni.
Satu malam sekor kucing sida istana (in English they are called
eunuch) telah mati dan dipercayai telah diracun dengan racun yang same kat pakaian Gundik Er. So Panglima Mufei telah menyiasat dan akhirnye didapati kediaman Gundik Han terlibat. (<-- Dowang ni sesame gundik berebut sorang lelaki. Ceh!).
Siasat punye siasat terbukti Gundik Han terlibat (rupenye Puan Guan balacinye) tapi yang menjadi kamben itam ialah sorang dayang. Dayang tu ditangkap dan dianggap bersalah. Akhirnye dayang tu mati dengan menggantung diri. (<-- ni mati sah-sah bumi tak terime!)
So Gundik Er yang kecewa sebab maharaja tak nak dengar explaination die memerintahkan Puan Rong dibebaskan.
Bersambung lagik esok.. :)
(Picture as usual taken from Mr Google)
Penjejak Mimpi
- agak-agak buleh tulis novel tak aku? Ngeh ngeh ngeh

0 comments: