Pages

Monday, January 24, 2011

Apa? Dapat RM1 Juta?

KAT opis aku tadi kengkawan duk sibuk tanye cane blogger buleh dapat duit banyak.. bla bla bla.. Aku pon explain la mane yang aku tau.. (aku pon tatau le tepat ke tak explaination aku tu. Ahakz..)
Pastu dowang tanye lak earnings aku.. Aku malu-malu kucen gitau le bape aku dapat.. Ciput jek beb. Lagipon aku baru 2 bulan rejister kat Nuffnang tu walaupon da setahun lebih de blog. Pastu dowang cakap "wah.. buleh kaye la nanti.." Aku cume sengih ajek cam kerang busuk.. Dalam ati aku berkate "kaye? roti kaye ade la.. ngeee.."

Ntahle.. pade aku duit bukan le motif utame aku berblog. Yang penting ialah kepuasan dalam menyampaikan ape yang aku rase selame ni. Kalo kejar earnings, rasenye ilang nikmat berblog..

Tu kate aku la.. pendapat aku ajek.. Orang lain wallahu'alam..

(Picture songlap from Mr Google)

Penjejak Mimpi - jangankan jutawan.. ratusan pon belum cecah lagi.. :)

10 comments:

lianalovekhairi said...

nak dapatkan earning rm10 pong susah...ni kan ribuan ringgit, huhu

mary ann ;) said...

kak, nnt kalau dah mahsyuk jgn lupa kat saya yer..hahahaha

(tetiba jekk) (^_^)m

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Ya, visi, misi & objektif memang berbeza-beza.
Kak G sendiri tak teruja sebab kekayaan itu amat menakutkan! Kekayaan itu satu tanggungjawap yang besar!

Kakzakie said...

Salam....

Kakak pun tak register lagi. Buat N3 seminggu sekali hehehe.... saja suka-suka masa free ada idea buatlah N3 kalau tak blogwalking jelah macam sekarang nie....

pencinta agung said...

~bakal jd jutawan Iraq~

Penjejak Mimpi said...

LLK: usaha tangge kejayaan.. sape yang aim duit semate2 --> "usaha lif kejayaan.." ngeee

Penjejak Mimpi said...

Ann: kalo nk suh akk blanje, tak yah tunggu duit mr nuff tu.. turun KL cari akk... hehehehe (bajet kaye raye nih..)

Penjejak Mimpi said...

Kak G: naseb bek kak G tak tambah satu lagi.. iaitu PIAGAM PELANGGAN. hehehehe..
Well, kekayaan memang menakutkan. Pd sape yg mudah terpesona dan gagal mengawal diri, buleh mambuatkan die menjadi kufur sebab kekayaan..

Penjejak Mimpi said...

Kak Zakie: tu la.. bergantung pade minat memasing.. sy ni pon sementare masih de idea berbakul2. kalo da ilang idea nanti.. sah2 bersawang blog ni.. :)

Penjejak Mimpi said...

Pencintot Agung: tunggu je la tahun 2013.. hehehehe.. kondifen giler jawapanku...

p/s nk tambah ke?