Pages

Sunday, January 9, 2011

Aku dan Lagu

Salam.
SKANG kat tv3 tengah duk tayang Anugerah Juara Lagu ke 25. Tapi jangan tanye aku sape yang bertanding.. lagu ape yang bertanding.. sape calon fevret untuk menang.. dan di akhirnye nanti sape pemenang. Sebab? Aku tak bape suke nak layan.. Ntah nape aku tak bape gemar nak tengok rancangan anugerah-anugerah ni.. Tak kisah le anugerah lagu ke.. anugerah filem ke.. cereka ke.. drama ke.. aku amat kureng nak layan. Tak tau nape..
Even lagu-lagu yang popla dan meletup skang ni pon aku tatau. Erk! aku ni anti hiburan ke? Bukan... korang salah.. aku suke dengar lagu.. aku layan lagu ape pon even lagu kantonis dan korea. Tak caye? Takpe.. aku tak pakse korang percaye cakap aku.
Hi-fi dalam bilik aku ni pon hanye berbunyi time wiken ajek. Kalo ikut aku suke nak dengar lagu time bersiap-siap gi opis tapi korang jangan lupe, aku kua umah awal pagi. Lepas subuh tu terus aku kua umah. So aku takde mase nak on hi-fi aku tu dan layan ape-ape lagu.
Nak dengar mp3 on the way gi opis? Ah, malas lah. Nape tak mo dengar sambil nunggu tren? Sambil tunggu tren aku lebih suke membace. Tak pon wat puzzle. Hahahaha.. pepagi mengaktifkan otak le katekan.. :) Tapi kalo di opis, time aku banyak keje, aku for sure akan pasang lagu. Dengan muzik aku akan lebih bersemangat. Cis! Poyo jek.. Ngeeee
Aku lebih suke beli cd ajek. Memang le kalo nak jimat buleh download dari internet ajek tapi aku lebih suke beli cd. Duit banyak? Takdelah.. Kalo kite da suke, duit blakang kire. Nak kate banyak koleksi cd aku tu, takde lah. Sebenonye aku ni kedekut jugak (<-- sesi membuke pedung di dade bermule). Aku hanye akan beli cd penyanyi-penyanyi tertentu ajek. Maksud aku yang betui-betui aku minat dan suke. Contoh cd yang aku ade macam Rossa, Whitney Houston, Air Supply, Michael Learns to Rock, Michael Jackson, The Carpenters (<-- ni grup duo zaman 80an, da lame aku cari cd dowang), Rabbani, Hijjaz, Boney M, Aishah (koleksi zikir), sound track cite korea, koleksi lagu-lagu kantonis, koleksi lagu-lagu instrumental klasik Strauss dan lain-lain. Ade yang aku copy dari member-member (kan aku da kate aku ni kedekut?). Hehehehe..
So kalo korang suke muzik, layan ajek lagu kegemaran korang. Jangan pedulikan orang lain sebab minat kite tak same dengan orang lain. Aku suke pasang lagu kuat-kuat. Biar satu bilik aku ni bergegar. Ye lah, kalo nak dengar pelan-pelan, baik aku dengar gune ipod ajek kan? Ape gune aku beli hi-fi tu kan? So kalo korang ade hi-fi, jom kite on dan kasik kuat volume die sampai maksima. Lepas tu kite gaduh dengan jiran sebelah yang terganggu privasi nye.. yang terganggu tidur bayinya.. Yeah!!
Ni bukan hi-fi aku. Hi-fi aku bren lain dan dock untuk ipod ade kat atas.. :)
p/s Nape stetmen akhir aku tu ade unsur samseng?
(Both pictures credit to Mr Google)
Penjejak Mimpi
- da semakin sengal nampaknye aku ni...

5 comments:

sissyira said...

salam

heeh...syira pun tak ambil port gak, tapi sebab tahun ni ada shahir, layan je..last2 stress...

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Musti sbb shahir tak menang kan? Ngeee

MamaEma said...

akak suka pasang lagu kuat2..bila nak drive balik dr kerja...mahu hilang ngantuk...

misteri said...

tapi lagu hadapi dengan senyuman jugak yang best wlpn xde dlm AJL heheh

Penjejak Mimpi said...

Salam.

MamaEma: oh ye ke... always drive carefully.. :)

Misteri: mmg la.. lagu tu bagi motivasi gak.. :)