Pages

Tuesday, January 11, 2011

Fobianya..

Salam.
UPSS! Ini bukan kontes
Saya Fobia Dengan Dot Dot Dot ye. Tapi entri aku kali ni memang de kene mengena dengan word 'fobia'. Ok, aku mulekan skang.
Setiap pagi dan petang, aku akan menyeberang jalan samada dari stesen komuter Mid Valley untuk ke opis ataupon dari opis nak ke stesen komuter Mid Valley. Cume bezanye kalo petang aku akan ikut jalan dalam. Maksud aku ialah aku akan masuk ke Mid Valley dan menyusuri turun eskalator untuk ke stesen komuter. So aku tak payah nak menyabung nyawe dengan melintas jalan yang sibuk kat situ.
Tapi sejak seminggu due ni, aku balik bersaing dengan kawan-kawan yang jugak naik komuter. So aku pon tumpang sekaki melintas jalan beramai-ramai. Takut? Fobia? Tidak lagi sebab ade kawan. Hehehehehe..
Tapi petang tadi kawan-kawan aku tu takde. Samada aku yang cepat kua dari opis (eh, aku kua sharp 4.30pm ye) ataupon dowang yang kua lambat. So aku memberanikan diri untuk cube melintas jalan yang sibuk tu sensorang. Takut ooo.. Dengan kete yang agak laju.. Aku memang teragak-agak nak melintas. Sampailah datang sorang 'penyelamat' yang pegang tangan aku dan kami melintas sesame. Hehehehe.. Time kasih kak Piza. Naseb baik kak Piza ade. Kalo tak alamat berejam le aku tunggu tepi jalan tu nak melintas.
Aku ni kan, sebelum ni takde le rase penakut nak melintas jalan macam skang ni. Siyes! Aku tak se'ciken' skang ni. Sebelum ni aku ok jek. Kalo stakat nak melintas jalan tu takde halnye. Cume lepas kejadian aku terpele'ot mase nak melintas kat Bukit Jalil tahun lepas tu lah yang telah men'ciken'kan aku sampai skang. Kat situ kan memang bizi giler? Huhuhuhuhu.. Ntah cane kaki aku leh terpele'ot mase nak turun kat divider tu. Nak melintas la tu kununnye.. Naseb bek kete jauh lagik.. Kalo tak... rasenye da 7 kaki dalam aku skang ni. Syukur sebab tuhan masih panjangkan usie aku.
Lepas-lepas ni tobat aku takmo melintas jalan sensorang. Kecuali ade berselisih dengan kengkawan. Kalo tak, biarlah aku ikut jalan dalam ajek. Jauh pon biarlah asalkan aku rase selamat...
Ok, nak solat Maghrib dulu. Nanti-nanti le aku sambung. Jom solat kengkawan... :)
Penjejak Mimpi
- sampai bile aku nak jadi ciken ni?

4 comments:

tenangsudey said...

tu la.. dah la keta laju2 skang kan...

alhamdulillah xde pape masa terpeleok tu kan.. syukur...

Penjejak Mimpi said...

Alhamdulillah memang takde pape tapi azabnye hanye tuhan yang maha mengetahui.. :(

ade rahsie allah disebalik sumenye.. kan? :)

pencinta agung said...

~ari 2 ade geng s np tkut gk nk lintas? kompius2~
n satu lagi, np ciken interprem lam entri ni?xpasal2 je mak minah 2 kne... trsedak dia...~keh2~

Penjejak Mimpi said...

masaelahnye geng S aku tu pon bukan leh pakai sangat. Silap2 aku yang kene pimpin die. Ahh.. seksa aku nanti. Tak kuase aku der...