Pages

Monday, January 17, 2011

Duit Dulu-Dulu

Salam.

KORANG musti suke duit kan? Jangan nak tipu la. Sebab aku pon suke gak duit. Hehehehehe.. Tapi entri kali ni aku just nak tunjuk kat sesape yang tak penah tengok duit zaman dulu. Enjoice.. :)

Dulu mase aku bebudak dulu duit ni masih laku lagik.

Dulu 25 sen pon duit kertas...

Yang ni duit zaman Jepun conquer Malaya satu ketike dulu..

Duit zaman Jepun pegang Malaya; bernilai 5 dollars.

Kalo korang penah dengar 'duit pokok pisang', ni lah die nye. Bernilai 10 dollars.

Tapi aku pelik satu jek duit Jepun ni. Nape dowang gune 'dollar' instead of 'yen'?

Penjejak Mimpi - tunggu nilai dinar Iraq melambung jek.. :)

4 comments:

lianalovekhairi said...

xsangka PM ada simpan duit lama2x nie.....Rasanya duit2x lama simpanan PM nie, kalau orang pengumpul barang antik beli mesti mahal giler

arjuna said...

klu dinar melambung
ramai bakal jadi kaya raya
tp selalu kena ingt
semua rezeki dr ALLAH

Penjejak Mimpi said...

Salam.

LLK, sume duit2 lame tu bukan hak milik sy...

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Sang Arjuna Tapa: Betul. Sume tu datang dari Allah swt. Kite hanye berusaha dan bertawakkal. Seterusnye kuase Allah belaka.. :)