Pages

Monday, January 3, 2011

Cap Ayam

Salam.
SELAME ni kalo kite beli barang yang bren die ntah ape-ape tu musti kite kate 'cap ayam' walaupon pade hakikatnye bende tu ade bren sendiri. It just bren tu tak popla la kot di kalangan kite. Atau mungkin bren tu tiruan; nak dekat same dengan bren sedia ade. Contoh yang aku tingat skang ni ialah 'Nokia' dan bren tiruan die 'Nokla'. Satu lagi bren 'Adidas' dan bren tiruan die 'Adidos'. Klaka giler rasenye.. :). Ok, stop pasal bren tiruan.
Ari tu mase aku balik kampung, aku singgah pasaraya Giant untuk beli barang-barang nak wat BBQ malam tu. Aku gi dengan Tinot. Tetibe kakak aku kol. Die suh aku ingatkan Tinot cari 'lilin askar'. Ape lilin askar tu? Tinot jawab "fire starter". Oh.. cari punye cari jumpe la mende alah tu. Yang paling tak buleh blah tu ialah bren lilin askar tu. Nak tau pe bren nye?
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Ni baru betul 'cap ayam'.. :)

p/s Ade kene mengena tak tajuk dengan isi entri? :)
Penjejak Mimpi
- beli barang aku tak kisah cap ape.. Janji aku suke.. :)

0 comments: