Pages

Saturday, January 8, 2011

Pengasuh Yang Kejam..

Salam..
SIANG tadi aku layan video yang diemelkan oleh member. Video kisah kekejaman sorang pengasuh kanak-kanak. Aku rase budak tu maybe umur 3-4 tahun kot.. Ok, pengasuh ni mandikan sorang budak yang dibaringkan atas lantai bilik air. Pastu duk cuci punggung budak tu dengan kaki jek. Dah la tak bersabun! Pastu main jirus jek air kat muke budak tu. Tarik rambut, jirus lagik kat muke budak tu! Memang kasar giler cara pengasuh tu..
Aku bile tengok video tu kan, rase sedih sangat. Sanggup pompuan tu buat kekanak camtu? Kalo marah kat majikan sebab tak naik gaji ke.. gaji murah.. gaji lambat ke.. jangan le lepaskan kat budak yang tak bersalah. Tak patut betul. Memang kejam giler.
To tell the truth bile tengok video tu aku rase marah sesangat. Rase cam nak terajang pompuan tu. Ups!! sori, terganas jap. Tapi memang betul; tu pasan aku. Skang ni aku tak buleh la tengok kekanak yang kene dera ke.. atau kekanak yang tak kene dera ke.. musti aku ingat anak-anak buah aku..
Patutnye pengasuh tu kene tangkap atas dakwaan mendera kekanak! Kalo impot dari Indonesia, anto balik ke sane! Ko datang sini bukannye tak diberi gaji.. Kalo tak pueh ati, gi balik sane. Ape pasan ko kalo anak ko dilayan macam tu? Musti ko marah kan? Tapi kalo ko tak marah, sah-sah ko memang ati batu! Takde perikemanusiaan! Kejam tahap cipan!!
Aku bukan prejudis pade sesape pon tapi aku marah pade orang yang tak sayang dan kesian kat bebudak. Dowang ni ape yang tau? Dowang tak bersalah la.. Yang bersalah ialah orang dewase yang tak gunekan otak!
p/s Sayangilah kekanak sebab dowang mase lalumu dan hormatilah orang tua kerane dowang mase depanmu..
Penjejak Mimpi
- masih terbayang segalanye. Meluat dan benci pade manusie yang kejam!!

4 comments:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

video tu sy pernah tgk memang rasa mrh je..

THE LEKAT LEKIT STORY said...

video tu sy pernah tgk memang rasa mrh je..

ahsfantasy24 said...

masyaallah..
kanak2 xbrdosa..
ntah nape la ade mnusia cam haiwan,
:(

Penjejak Mimpi said...

Salam.

To Cik Lekit & Ahsfantasy: Mmg kite patut marah kat orang yang takde sikap sygkan bebudak. Mmg x patut!