Pages

Thursday, January 13, 2011

Tak Seperti Biasa

Salam.

DALAM ramai-ramai folower aku tu kan (walau tak ramai benor pon pengikut aku) ade sorang tu.. budak medic. Study kat Indonesia tapi die nye made in Malaysia. Hehehehe.. Namenye Dr Faizal. Kalo ikut list, die pengikut aku no 5.
Dalam blog die, banyak mengisahkan kehidupan die sebagai budak medic yang jauh di perantauan. Ade le sket-sket pasal cinte.. pasal pengalaman dan lain-lain. Tu macam perencah gak le. Macam makan jugak, kene taruk memacam baru bes. Baru sedap.. Baru ade umpph! Ok cik PM. Stop melalut.
Kenape aku suke skodeng blog die? Banyak sebab. Antarenye dari isi entri die tu aku dapat rasekan betape die betul-betul bersemangat waja.. tekun dan sangat berusahe dalam mencapai cite-cite menjadi sorang doktor. Ini sikap yang bagus untuk kite ikut ye kengkawan.. :)
Alasan lain? Kekadang perkataan yang digunekan tu agak ke'indonesia'an. Contoh? Macam perkataan "aneh". Memang le word "aneh" tu tak le aneh sangat cumenye penggunaan perkataan tu macam kureng suit dengan ayat. Pade aku la kan..
Dan penggunaan perkataan yang asalnye dari bahase Inggeris tapi telah di'indonesia'kan (atau dimelayukan?) macam word 'evaluation" yang bermaksud "penilaian" tapi telah menjadi "evaluasi". Word lain? Bace sendirik. Tepukan untuk diri aku sebab aku ade mate yang hebat dan sungguh teliti. Yay!
Lagi? Ini yang paling penting.. Sebab ape yang die tulis tu jelas sesuatu yang ikhlas dan jujur kua dari ati die. Ape yang die rase.. ape yang die pikir, itulah yang die muntahkan di dalam blognye. Siyes. Aku tak tipu.
Alasan lain? Korang skodeng sendiri. :)
Yang pasti, walau aku tak dapat nak drop sebarang komen kat blog die.. Walau aku (setakat ni) tak penah terbace komen die dalam blog picisan aku ni (mungkin die lebih suke jadi silent reader) tapi aku tetap akan menjengah ke blog die. Aku suke dengan semangat die.. Caiyok! Caiyok!
Buat Dr Faizal, study rerajin. Muge berjaye dalam exam-exam yang tak abeh-abeh tu dan bile da lulus dengan cemerlang, balik ke Malaysia dan jadilah doktor yang beretika.
(Header taken from his blog. So credit to Dr Faizal Minhat lo...)
Penjejak Mimpi
- nanti nak cari vcd Greys Anatomy season 6 lah..

6 comments:

Hagio Sae said...

bila baca entry ni..terasa macam nak juga baca...apa kisah dia tu.....

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Terjah jangan tak terjah... :)

pencinta agung said...

~asik sgt ngn grey's die 2~

Penjejak Mimpi said...

PA: Jeles ke? Aku tak minte duit sesape untuk beli vcd tu

dr Faizal said...

terima kasih sebab mengikuti blog saya=)

Penjejak Mimpi said...

Dr Faizal: Sesame.. Rajin2 la singgah sini ek.. Tqvm :)