Pages

Friday, January 7, 2011

Lagi-Lagi 5S

(Picture credit to Mr Google)
Salam.
PAGI kelmarin de miting 5S. Tu sume untuk preparation odit 17hb ni. Kali ni penekanan kat workstation memasing. Adui.. manyak mende betui nak di kurangkan.. Erk! maksud aku selipar dan kasut hanye buleh sepasang ajek.. tak buleh de kotak bawah meja.. sume drawing simpan dalam kotak drawing.. Tak buleh 'menyidai'kan drawing kat partition.. Kat partition tak buleh ade personal things banyak sangat (<-- tang ni aku da stat rase tak best!).. ape lagik? Ahh! memacam lah.. sampai ade mende yang aku rase macam tak masuk dek akal pon ade.
Everything nak kene label. Letih la.. Sampaikan drawer nak kene berlabel. Ups! ok, yang tu aku dapat trime which is drawer tu kite buh label "persendirian" ke.. "alat tulis" ke.. Yang aku tak buleh accept tu dalam drawer tu nak kene susun elok-elok. I mean pen.. pensil.. sume nak in proper. Aku rase kalo sampai macam tu skali memang amat "meletihkan".
Aku sebenonye tak le menentang budaya 5S yang nak diterapkan tu.. Aku setuju malah menyokong tapi kalo da sampai ke tahap sume nak berlabel 'ape ke he nye yop?' Kekadang aku tak paham nape sampai bakul sampah pon nak dilabelkan sebagai 'TONG SAMPAH'.. Puncher nak dilabelkan 'PUNCHER'. Da macam kekanak kindergarten pon ade.. Ala-ala
Himawari aku tu pulak.. :(
Ari ni aku nak kasik clear ape-ape yang tak patut ade bawah meja aku tu.. Macam-macam ade.. tapi yang pasti harimau, gajah takde la.. Satu lagi kat partition aku tu.. Cane nak ejas ek? Dengan key chain yang bersusun tu.. Nak buang tak mungkin.. nak simpan/sorok tak bes jugak.. Tengok le cane nanti.. :)
Penjejak Mimpi - gile kentang.. eh, silap! Gile keychain... :)

7 comments:

lianalovekhairi said...

nampaknya LLK pun kena wat 5S la jugak, huhuhu...

P/S:5S LLK mampu bertahan seminggu je pastu kembali ke bentuk asal

me said...

itu la yg buat aku naik hangin selalu tu..
ntah mende2 yg disuruh buat, mmg mcm bdk2. sedangkan ada staf yg sblm ni dh m'amalkan 5S b'tahun2 kt tmpt kerja lama kata, kita buat keje mmg mcm tadika. padahal benda2 tu semua x perlu pun. dpt je dowang pensijilan 5S!!
pegawai 5S kt cke ni ada pergi kursus ke tidak sbnrnya, atau main ikut suka kepala dowang je...

Penjejak Mimpi said...

Salam.

To LLK: same la.. PM pon gitu gak.

To Me: mmg pon. Aku sebelum kat JKR ni pon camtu gak. Da penah keje kat comp yang amlkan 5S. Ok jek.. tak yah nak beriye2.. aku mmg tak paham.. :(

lianalovekhairi said...

bab melabel tu rasa mcm lawak je...rasa mcm xpayah bubuh label pun xpe sebab mmg kita kenal barang tu apa benda...

FATIN MRAZ said...

salam penjejak mimpi..
lama dah dgr nama ni, ni 1st time ai buat kunjungan hormat..
nway, memula bace ..sampai paragraph ke3..hahahhaa.. kelaka kelaka.. betul gak kan.. melampau la sume nak label..

nota kaki:silap2 kang sume org pun kene label..'BOS'.. "staf'..

muehehee.. pitam!

Penjejak Mimpi said...

To LLK: tu lah pasal... Huhuhuhu...

To Fatin Mraz: Hah? Da lame dengar? Pemesnye sayye.. Malu la... (<--tergediks jap). Time kasih sbb sudi berkunjung ke blog picisan ni..

Hahahaha.. kalo da sampai orang pon berlabel mmg alamat dunie da nak terbalik la.. :)

ida said...

sape nk dtg tolong kemas bilik mak niii....help! help! help!

alahai...byk lg keje lain nk buat nih...ari selasa lps dh seharian buat tag pada fail..ni kalau audit bilik, bilik mak sure nya yg tercorot...ada 1 lg 'S'...sepah...