Pages

Saturday, January 22, 2011

Majalah Solusi? Tak Pernah Dengar Pun?

ENTRI dalam blog ni ade yang aku amik dan cedok dari pelbagai sumber. Dan sebagai blogger beretika (ehem ehem.. masuk bakul ko pikul la sendirik, cik PM oii!) aku akan catatkan dari mane sumber aku perolehi info atau maklumat tersebut. Dan antare sumber bese aku amik ialah Majalah Solusi.

Untuk entri aku yang bertajuk
Matahari Ditahan Daripada Terbenam, aku telah ditanye oleh blogger LLK pasal majalah ni.

Ok, untuk pengetahuan sume, aku pon baru jek 'terjerumus' ke lembah pembacaan majalah ni. Memule skali aku kenal majalah ni untuk isu 19. Ha? Nape 19? Bukan isu nombor 1? Hehehehe.. Actually majalah ni aku amik dari umah mak aku. Ntah sape yang membelinye aku pon kureng pasti. Kakak aku le kot. So daripade terlepek jek atas meja kat ruang tamu tu, lebih baik aku bawak balik KL. Buleh gak bace. Pandai tak aku? Ngeeee

So sejak tu, aku jadi pembeli setia majalah ni. Detail pasal majalah ni adalah seperti di bawah:
1. Rege: RM9 untuk Semenanjung dan RM11 untuk Sabah & Sarawak
2. Keluaran: Sebulan sekali/monthly
3. Terbitan: Telaga Biru Sdn Bhd (grup nasyid Hijjaz ade syer)
4. Tagline Majalah: Panduan Hidup Bersyariat
5. Ketua Editor: Pahrol Mohamad Juoi
6. Genre Majalah: Islamik; motivasi dan Fardhu Ain. Ade gak topik kewangan dalam Islam.
7. Kolumnis: Ramai dan popular. Contohnye macam Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah, Ustaz Zaharuddin Abd Rahman, Dato' Ismail Kamus, Prof. Dr. Sidek Baba, Dato' Siti Nor Bahyah Mohamood, Ustaz Badli Shah Alauddin, Dr Farhan Hadi Mohd Taib (penulis novel Cinta Medik kalo tak silap), Dr Irfan Khairi, Pahrol Mohamad Juoi dan lenlain (sekadar menyebut beberape name).
So pade sume, aku sarankan daripade korang menghabiskan duit beli majalah yang 'lagha' cam Mangga, URTV, Galaxie dan lenlain tu, lebih baik korang beli majalah Solusi ni. Lebih berfaedah dan bermanfaat. Tapi kalo ade gak yang nak beli majalah-majalah 'lagha' tu, ade aku kisah? Tu kan duit korang? So sukati korang le. Aku cume cakap jek.. Ngeeeee.. No heart feeling ye pade sesape pembace setie majalah Mangge dan yang seumpamenye tuh.. Peace no war.. :)
p/s Isu yang lain ade dalam simpanan Lulu. Aku kasik mase die lepak kat spital; lahirkan Qalesya.
Penjejak Mimpi
- Peace.. :)

1 comments:

me said...

aku rasa kedai buku dpn care4 kat opis kita ni ada je jual, nape org x tau plak?