Pages

Sunday, January 2, 2011

Nujum Pak Belalang

Salam.
SKANG ni aku tengah layan channel Astro Prima yang tengah tayang cite Nujum Pak Belalang. Hehehehe... Klaka giler cite ni.. kene lak time-time Nyawa dan Badan (lakonan S Shamsudin dan Aziz Sattar) membahagikan wang emas sesame sendirik.
To tell the truth sampai skang cite-cite lakonan P Ramlee masih mempunyai aura tersendiri. Bayangkan la dari filem Bujang Lapok, Pendekar Bujang Lapok, Seniman Bujang Lapok sampai membawak ke Do Re Mi sumenye membawe kesan yang mendalam bukan jek pade diri aku malah pade sume orang, aku rase.
Tapi lakonan P Ramlee mase kurus aku kureng suke sangat. Filem macam Ibu Mertuaku, Antara 2 Darjat, Panggilan Pulau, Aloha dan beberape filem lain tu kebanyakan membawa tema yang sedih dan memilukan. Korang pasan tak? Mungkin korang tak pasan..
Tapi tu lah.. bile die dah meninggal dunie barulah pengiktirafan dan penghargaan diberikan. Mase hayatnye tak pulak dikenang dan disanjung.
Mungkin itu lumrah dunie. Bile sesuatu benda tu da terlepas dari genggaman.. bile sesuatu perkare da ilang dari pandangan barulah kite terhegeh-hegeh mengingat kembali... mengenang sumenye.. Klaka kan?
Takpe lah.. Pe yang penting bile menonton cite tu ati yang gundah gulana akan kembali ceria.. pikiran yang runsing akan kembali ok.. Insya Allah.. :)
Picture credit to Encek Google
Penjejak Mimpi
- suke dialog "ampunkan kami penunggu gua.. ampunkan kami penunggu gua.."

2 comments:

ahsfantasy24 said...

suke tgk cite nei,
tgk byak2 kali pn xjemu,
hehe..

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Memang tak jemu pon kan.. sampai da hafal kebanyakan dialog dari cite2 die.. :)