Pages

Wednesday, January 5, 2011

Kyra = Himawari?

Salam.
PAGI semalam Lulu sms aku. Saje duk cite pasal anak-anak die gi sekolah. Yang paling tak buleh blah tu bile bace sms die..
Lulu: "Bla.. bla.. bla... Tadi 'die' (<-- die tu merujuk kat anak die; Kyra) nak gi skul pakai lipstik pulak. Aku tengah bz dengan baby. Aku panggil die tak nak datang. Ropenye berlipstik bagai. Mengamuk aku.."
Aku: "Kecik-kecik da pandai melawa. Sebijik cam Himawari."
Yang aku nak tergelak si Kyra tu baru sekolah tadika! Ishk! ishk! ishk! Terpengaruh dengan sape, aku pon tatau. Muskil... :)
Sebelum ni aku de belikan mainan alat-alat make-up untuk die. Tapi die tetap nak main ummi die punye. Ade skali tu die duk main brush pemerah pipi. Bile ummi die tanye "nape tak pakai yang andak belikan tu?" die jawab ape tau? "takmo.. yang andak belikan tu keras!!". Huh.. pandai ko ye? Demand..
Aku tak pasti korang de layan atau tak katun Sinchan ni. Tapi kalo de kesempatan, aku akan layan. Rase klaka giler dengan perangai Sinchan tu.. Tak padan kecik tapi agak gatal.. Hehehehe.. Yang Himawari lak kecik-kecik da pandai nak melawa.. Pantang nampak lelaki ensem.. dan tak buleh tengok barang kemas mama die.. musti nak buat main.. :)

Ni la Himawari adik si Sinchan tu. Mate die bersinar sebab nampak barang kemas mak die la tu... (Picture credit to Mr Google)

Hehehehe.. sebenonye kekadang aku panggil Kyra tu Himawari gak sebab kebetulan die anak kedue dan ade abang sorang. Kan sebijik macam family Sinchan? But now tak buleh sebab da ade adik. So da tak buleh panggil Himawari dah..

Ni lah Kyra a.k.a Himawari aku tu. Jangan dicari kesan lipstik sebab ummi die da lap sebelum gi sekolah.. :)

Penjejak Mimpi - suke gak layan katun kuage Sinchan tu.. :)

2 comments:

sissyira said...

salam

kecik kecik dah pandai berhaya, syira yang tua gedabak ni nak pakai gincu pun tak pandai :D

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Hehehehe... tu la syira.. akak pon same.. tak rajin gak nak pakai lipstik ni..

p/s wah, da tak pakai blogspot nampak? respek.. :)