Pages

Saturday, January 8, 2011

Saya Fobia Dengan Dot Dot Dot

Aku tak fobia kat budak itam ni.. :)
Salam.
WIKEN-wiken ni aku nak masuk kontes la pulok. Tajuk kontesnye ialah Saya Fobia Dengan Dot Dot Dot. So jom kite terjah syarat-syaratnye:
S1: Follow blog cik srijuju neh . Wajib! Hahaha . * Extra markah :)
S2: Contest ini untuk semua bloggers and semua peringkat umur.
S3: Buat satu entry pasal contest ni. Critekan pengalaman atau peristiwa anda dengan fobia anda tu . Faham? Ok good! Kalau ade gambar pasal fobia or mase anda tgh mengalami detik tu lg best .
S4: Letak banner dekat sidebar dan kt entry tu sekali . And then, link kn banner tu skali :)
S5: Submit link pade post ini. Kalau bg link entry contest ni kt shoutbox sri x brape nk lyn :)
S6: tag kt 6 org blogger :) * make sure korg dh infom kt diorg tau :)
Hadiah? Jeng3 .. sri akan plih 1 org jaa pemenang. Kalau sri nk tmbh, nti sri ckp. Pemenang akan dapat RM60!!! Hoyee2! Hehe. Pemenang akan diumumkan pada 6 Februari 2011. So last day; 5 Februari 2011 ..

Ni aku nak jawab nieh..
J1: Da rejister pon :)
J2: Konpom layak
J3: Entry ni tentang fobia ye.. Emm.. ape yang aku fobiakan ek? Banyak gak la.. Tapi yang aku tingat time skang ni ialah kucen. What?? Kucen? Ye la.. kucen. Atau dalam bahase omputihnye ket. Ape yang korang sengih-sengih tu? Lucu ek? :(

Kawan-kawan takmo lawan.. :)
Cegini citenye, cu... Aku memang fobia kat mane-mane kucen yang lalu sebelah aku. Sebabnye mase kekanak dulu aku penah kene gigit dengan kucen so kejadian ngeri itu telah memfobia dan meninggalkan trauma yang tidak ade kesudahannye hingge skang.. (<--melampau-lampau pulak PM nih!). Tapi fobia dan takut aku ni takde le sampai tak buleh nampak kucen langsung.. Kalo kucen tu steady jek lalu depan aku; it's ok lagik. Jangan kasik die lalu sebelah aku. Kene lak time-time aku tengah duduk atau baring. Sebab aku takut kalo kucen tu melompat kat badan aku ni. Paling aku tak selesa kalo time makan kucen lalu bawah meja ke.. Ha, mase tu nak makan pon tak selera sebab takut kucen tu melompat kat aku.
Aku penah kene tau dulu.. Sampai dengan aku-aku skali terlompat! Mase tu kat kedai makan la.. Kengkawan aku gelak jek! Huh, kureng asam betui hangpa no.. Duk
gelak kemain kat aku ni.. Kot kalo hangpa halau kucen tu kan lagi baguih?
Yang paling aku tak dapat trime ialah anak buah aku sorang tu buleh lak ugut aku dengan kucen die? Cegini, dulu la kalo aku marah-marah kat die kan, die musti kua kan stetmen ni "ishk andak ni.. atin bagi Eki ni nanti baru tau!" Eki ni name kucen die; singkatan dari word Blacky. Dan sampai skang kalo aku datang umah kakak aku yang sulung tu, ati aku sentiase dup! dap! dup! dap! Sebab ape tau? Kakak aku sefamily memang pembela kucen tegar so umah die tu memang tak penah tak ade kucen. Kalo gi umah die tu kan, ati aku memang tak tenteram. Mate kene sentiase meliar; nak pastikan kucen takde kat bawah meja makan.. takde kat bawah kusyen..
So kalo fobia kat Islam dipanggil 'islamophobia' so pade aku yang fobia kat kucen ni ade kot istilah 'catophobia'? Ekekekekeke..
J4: Da setel nanti aku letak :)

J5: Same jawapan cam kat J4

J6: Aku nak tag 1)
Nora 2) Diaumaininaz 3) Miszlullaby 4) Sheiszatie 5) Raisha Syahira 6) K.Beyazid. Dan pade sesape yang bace entri ni pon jom le join reramai. Saje nak memeriahkan suasane.. Moh kite, weh... Jangan lupe tarikh tutup die 5hb Februari ni.

Gambar kucen reramai ni penah menghiasi umah aku dulu.. :)

Penjejak Mimpi - walau fobia kat kucen, suke gak kucen yang cumil-cumil tu..

5 comments:

DiaUmaiNiNaz said...

penjejak mimpi mmg terbaik la..takoot kucen rupanya..heee, pasal fobia dinaz insyaAlla nanti join..TQ ttg tag tu.

Penjejak Mimpi said...

Salam.

Ala Dinas.. jgn le gelak kat saye. Malu le sayyyee... Ok, welkam fren.. :)

sri juju said...

cewahh tkot kcing :PP

kakak Pm mmg pmbelaa kucing eh ? same laa , kt rumah sri ad 30 ekor kcing . hehe . jum laa PM dtg umah sri :PP

btw , thanks join and all the best .

Penjejak Mimpi said...

Salam.

A'ah. Tapi takde le banyak pon. Sekor due jek cumenye umah die tu memang tak penah sunyi dari kucen. Tak tenteram idop saye kalo dtg umh die..

Nk dtg umah Sri yang banyak kucen tu? Oh noo!!! silap2 mati terkejut saye.. Huhuhuhuhu..

sri juju said...

ahaha ! , kucing2 umh sri ok2 sume , xd yg ggit2 kot :D