Pages

Saturday, March 5, 2011

Selamat Sampai Ke Ipoh.

AKU sampai Ipoh dari Nibong Tebal dalam jam 2pm lebih ari Jumaat tu. Sebelum tu de la nyinggah kat RnR untuk solat dan lunch. Sempat la aku beli acar buah 2 bekas dan serunding daging 2 bekas. Pastu beli kuih baulu kemboja dan sagun. Hehehehe.. Da lame tak jumpe sagun. Bebudak skang mungkin ade yang tak kenal sagun tu cane.. Kan? Kan?


Ni la ropenye sagun yang aku maksudkan.. :)

Member aku anto sampai depan umah. Cari kunci kat tempat 'rasie' tapi takde. Kol kakak rupenye anak die tak letakkan kunci kat tempat yang sepatutnye. Tak paham? Gini, mak aku balik kampung di Rawang sebab mak sedare aku buat kenduri doa selamat di sane. Mak gi dengan Intan; sorang lagi anak sedare aku. So die da pesan pade Aiman minte tolong tengok-tengokkan umah tu. Lepas tunggu dalam setengah jam, barulah dapat kunci. Aku lak da nak terkucil.. Ishk!! Ishk!!
 
Da duk sensorang so layan dan ngadap tv aje lah kan? Perut masih kenyang lagi so layan astro. Tengah sedap-sedap layan cite CSI, dapat kol. Nombor tak bape familiar. Lagipon nombor tu takde dalam fonbuk enset. Aku angkat tapi tak kenal sore sape. Duk tanye da sampai umah ke.. da abeh keje ke.. buleh cakap skang ke.. So aku rase caller tu musti tau aku baru balik site tapi sape? So aku layan macam acuh tak acuh ajek. Last-last baru le cam sore sape. Tomodachi aku yang kol. Siyes! Aku memang tak kenal sore die sebab die pon sakit tekak dan selsema. Sori sis, gua tak kenal sore lu.. :). Die tau aku ke site sebab on the way nak ke Bukit Merah ari Khamis tu die kol untuk tanye khabar. Actually it's her way to reply my sms yesterday..
 
Die cakap pasal bulan April nanti surau di JKR HQ nak buat majlis qiamullail. So die tanye same ade aku nak join ke tak? Die saje jek gitau kot-kot aku nak join so die buleh daftarkan name aku awal-awal. Die suh aku pikir dulu. Ermm.. nanti ape-ape hal die suh aku gitau die later. Rasenye aku nak join tapi kene pikir dulu takut ade hal lain. Tapi bagus juge kalo dapat join sebab katenye ade ceramah dan solat jemaah. Bawak bersabor ye cik kak.. Nanti cek gitau cane.. :)
 
Malam tu makan kat umah kakak aku. Eh, korang jangan ingat aku malas nak masak ye.. Aku cume tak rajin sket jek.. Ngeeee.. Lepas kenyang tu lepak-lepak jap pastu die anto balik umah. Aku malas nak tido umah die sebab aku amat rindukan bilik puake aku tu. Sorang-sorang takde hal la.. (Eksen dan riak giler).
 
Tido pon lewat sebab ingat nak layan retro 3 stooges tapi tak leh ditahan-tahan ngantuknye aku nih. Last-last tutup tv dan terus melangkah ke bilik puake aku tu. Padehal sebelum tu da terlena depan tv pon..

Pagi bangun dan bersiap sume barangan nak ke Cameron Highland. First time 
nak gi so semangat tu berkobar-kobar la. Tapi sebelum tu kene kemas umah, cuci pinggan, buang sampah, basuh dan jemur baju, jirus pokok bunge dan kasi ikan makan ye.. (ups! ikan tu aku da bagi makan semalam. Untuk ari ni, aku lupe. Err... sori encik ikan.. Aku lupe). Takpe, balik nanti aku kasi ko makan sampai ko kenyang ye encik ikan...

Penjejak Mimpi: Da stat kene pikir nak beli ape di Cameron nanti.. :)

0 comments: