Pages

Sunday, March 6, 2011

Cameron Highland

TERSEDAR awal aku pagi ni. Sebelum jam 4am. Almaklum bese time-time gini memang da bangun prepare nak ke opis. Perghh!! Awal giler? Bese la tu.. Ari-ari keje set alarm memang jam 4am tapi bangun tu jam 5am. Kecuali kalo nak bawak bekfes, memang kene bangun awal. Kalo tak, memang tak sempat. Dah-dah.. Jangan nak melalut.
Semalam, kami (aku, kakak aku yang sulung, anak kakak yang sulung (Ekin), anak nombor tige, anak yang bongsu dan member si Ekin) bertolak ke Cameron Highland. Bawak 2 kete dan 1 moto. Banyak barang nak bawak. Lagipon turun Ipoh nanti sah-sah muatan lagi bertambah kan? :)
Bergerak lebih kurang jam 9.49am dan sampai ke Brinchang dalam jam 12pm. Bermalam di kuarters polis kat sini. Umah abang ipar aku. Die takde; ke Kerdau. Bese la umah bujang so kami kene standby bawak bantal, toto dan selimut. Jangan lupe stokin dan jaket yang tebal ye..
Memule plan nak bawak 1 kete ajek so aku terpakse tinggalkan bantal peluk kesayangan aku tu.. Huhuhuhu.. da standby letak kat ruang tamu sebelum kakak aku fetch. Bile die sampai, katenye tak yah takut tak muat. Pastu singgah umah die lak. Aku pon sempat le bedal nasi lemak. Tak le lapor sangat sebenonye sebab sebelum tu aku da makan telur separuh masak kat umah mak. Ding dong ding dong.. last-last bawak 2 kete.. So aku ngan Fatin (anak kakak yang bongsu) naik 1 kete, Ekin dan member 1 kete. Shahril bawak moto. Bese la anak lelaki meningkat remaje; bese dowang lebih suke bergerak sendiri.
Sampai ke sane, rehat jap pastu ujan lak turun. So kami tak dapat nak gerak kemane-mane. Cume petang tu kami gi bawah (de macam pekan sket la) pastu gi pasar malam. Pasar malam tu depan kuarters ni ajek. Leh jalan kaki ajek.
Di pekan tu, aku sambar 2 t-shirt dan 1 skirt. Oit! Skirt tu untuk Lil Q la (anak sedare aku yang terkecik skali) dan survey sourvenir. Di pasar malam, memang rambang bijik mate dengan makanan. Rase sume nak beli. Last-last aku beli murtabak dan apam balik. Teh perase lemon dan perase oren. Ntah sedap entah idak.. Just nak try.. :). Murtabak tu buleh la.. Tebal dan rase la inti die. Sekeping RM4. Tapi mane leh lawan murtabak Kampung Majidee, Johor tu. RM8 sekeping tapi sedap giler!! Apam balik lak.. Emm.. tak bape mengancam. Rase sedikit rugi kat situ.. :(
Karang nak shopping lagi (<-- word shopping tu macam poyo ajek kan?). Nak cari lagi barang-barang yang best. Poket kempis takpe sebab ni kali pertame aku naik Cameron (again, stetmen poyo dari cik PM).
Penjejak Mimpi:
Ermm... skang da jam 6.38am dah... Yang lain masih sedap 'mengkerekot'kan badan memasing dalam selimut menahan kedinginan, kesejukan dan kebekuan kat sini...

12 comments:

zmah said...

Memanglah sejuk di Cameron tu

sissyira said...

salam

kita tak pernah sampai sana,,,nak buah angan leh..ngada2..heheh

Bahulu said...

As salam kenal,CH..best
sejuk@dingin too yg ada umphh

Sham said...

salam kenal...

saya pernah mengajar di CH dari 2005-2008...tiap kali baca cerita pasal CH mesti terkenang detik2 indah disana...

lianalovekhairi said...

ada buah tangan tak untuk LLk,,ngehhhhhh ;-)

pencinta agung said...

~hoh syiok2..tido mslsm sampai rase nak tercabut urat kentut..sejuk gile~

Penjejak Mimpi said...

zmah: memang sejuk giler... :)

p/s tq sbb sudi jenguk blog PM

Penjejak Mimpi said...

syira: gi la skali skala.. akk kalo de peluang nk gi lagi.. :)

Penjejak Mimpi said...

bahulu: mmg sejuk n dingin. nak mandi pon pikir bnyk kali. tp mandi le jugak.. :)

Penjejak Mimpi said...

sham: really? tmpt jatuh lagikan d kenang apetah lagi tmpt mengajar... kan cekgu?

Penjejak Mimpi said...

LLK: buah tangan takde.. bwk tangan sendirik ajek ni.. ngeeee

Penjejak Mimpi said...

PA: naseb bek kulit boye... :)