Pages

Tuesday, March 8, 2011

Sekadar Ingatan

"DAN apa saja harta yang baik yang kamu nafkahkan (di jalan Allah) maka pahalanya itu untuk kamu sendiri. Dan janganlah kamu membelanjakan sesuatu melainkan kerana mencari keredhaan Allah (ikhlas). Dan apa saja harta yang baik yang kamu nafkahkan, nescaya kamu akan diberi pahalanya dengan cukup, sedangkan kamu sedikitpun tidak akan dianaiya." (Surah al-Baqarah, ayat 272)
Emm... entahla.. aku pon tak tau nape tetibe aku rase nak wat entri dan letak firman Allah ni. Sebenonye keratan ayat ni memang aku tampalkan kat sebelah skrin PC aku ni. Saje. Sekadar ingatan untuk diri sendiri.
Aku tak minat nak komen pepanjang cume rasenye kalo kite de duit lebih... rejeki lebih.. kongsilah dengan orang lain dengan care bersedekah ke.. Dalam gaji kite tu sebenonye ade hak orang lain. Selagi tak masuk dalam mulut kite, belum tentu ianye menjadi rejeki kite. Kalo tak takkan le ade orang yang nak suap makanan tapi masih terjatuh ke lantai padehal da nak sampai ke mulut pon... Kan? Kan?
Pikir-pikirkan la ye..
Penjejak Mimpi:
Selagi buleh bersedekah tu... sedekah la.. 10 sen pon kalo ikhlas tetap dipandang Allah...

0 comments: