Pages

Saturday, May 29, 2010

Bilik Puake = Tido Best

Salam & selamat petang..
MASUK ari ni da due ari aku kat kampung; menghabiskan cuti yang akan berakhir esok. Tak gi mane pon. De gak sms kat member-member lame ajak kuar tapi takde yang reply (sebenonye aku send kat due orang jek... ngeeee...). So lepak kat umah ajek la. Takde aktiviti yang best pon. Pagi tadi menyibuk jap time anak-anak buah aku cuci kolam ikan. Pastu plan nak trim pokok-pokok bunge kat depan umah tu pon, tak terbuat pon. Petang tadi da ujan... Kat sini asal petang jek ujan... petang jek ujan... ujan jek petang... :)
So aku penuhi mase yang terluang dengan zzzz... Ngeee... aku memang camni.. suke tido.. Pantang fri time, memang itule hobi aku. Kene lak kalo balik kampung.. bilik aku tu lah 'besfren' aku. Anak-anak buah aku gelarkan bilik aku tu sebagai 'bilik puake'. Bukan sebab bilik aku tu scary tapi sebabnye dowang akan tertido dengan nyenyaknye kalo masuk lam bilik aku tu. Best tak bilik aku tu?
So itulah yang berlaku bile aku takde aktiviti kat kampung nih. Asal aku masuk bilik... berbaring-baring atas katil tu (dengan alasan saje nak merehat-rehatkan badan) musti berakhir dengan zzzz... Walaupon nak baring sekejap jek... memang puake la bilik aku tu kan?
Bilik aku tu lah 'sorga' aku kalo aku balik kampung. Aku takkan tido kat tempat lain selain dalam bilik tu. Kalo aku tertido kat ruang tamu misalnye, kalo tersedar memang aku akan pindah masuk bilik aku tu. Aku takkan lepaskan peluang untuk tido dalam bilik puake aku tuh... :)
Dulu mase adik aku lom kawen, kami due orang yang lepak bilik tu. Pas die da kawen, tinggal aku sorang. Bebile anak-anak buah aku (yang da besau-besau) balik kampung, memang akan lepak dan tido lam bilik ni (aku syak dowang pon suke lepak lam bilik aku nih..)
Pe yang pasti, aku memang tak suke anak-anak buah aku yang kekanak masuk lam bilik aku. Ye la.. da la kaki kotor... lanyak lak atas katil aku.. Bila aku tido malam, gatal-gatal lak bodi aku yang mongel ni.. :) Tak pon selongkar harte bende aku.. Tu memang nak cari nahas la tu kalo aku dapat tangkap.. (garang tak aku?)
Pe pon, aku memang suke sangat bilik aku tu. Bile balik kampung, area yang aku paling suke kat kawasan umah aku ni ade due. Satu kat depan; kawasan pokok bunge yang merimbun (ntah bile baru aku dapat trim sume pokok-pokok bunge tu?) dan due semustinye bilik puake ku itu. Tapi betul ke bilik aku tu berpuake ek?

2 comments:

ida said...

bilik kt KL tu puaka x?????

Anonymous said...

ala kak ida.. andaq 2 mne2 pn tdo..aslkn dia jmpe bntl ng tilam.. kompem 2 le aktvtnye..pas2 slhkn blik 2 bpoke la..
andaq:kalo blik 2 bpuake,means sume sit bus transnational 2 pn bpoke gk ke...?asl nek bus je nk kun**..podah chit...