Pages

Saturday, February 19, 2011

Jumpa.. Makan.. Jenjalan..

ARI ni aku janji nak jumpe dengan adik aku; Lulu and family. Join skali anak sedare aku yang sulung; Ekin. Kami janji jumpe kat The Mall. So after solat zuhur aku terus bersiap dan bergerak nak ke sane. Ekin sampai dulu sebelum aku dan tak lame kemudian Lulu sefamily sampai. Terus kami 'menyerbu' our 'lil Qalesya. Heh heh heh... Diam jek baby tu.. Pelik kot dengan stranger faces yang tetibe menyerbu die?
Pastu kami ke Pizza Hut. So order la kami macam-macam (macam-macam la sangat). Makan sampai tak ingat! Pizza tu da semustinye la kan? Dengan smoked deli wings nyer.. set untuk kids lagi.. dengan meatball tu lagik. Gile punye melantak! Tu pon aku plan nak tambah masala spring roll dengan set 'platter hut' ke ape ke jadahnye name die. Naseb bek tak order! Kalo idak, jenuh nak mengabehkannye. Huhuhuhu...
Memule Lulu plan nak ajak makan kat Kenny Rogers tapi aku yang cakap better makan kat Pizza Hut (padehal dalam tahun 2011 ni ntah bape kali aku duk melantak kan piza ni! Ko ni cik PM kaki melantak piza betui!!)
Sebenonye kat Kenny Rogers tu pon aku ok jek. Untung-untung buleh dapat rege staf sebab de sorang staf situ penah pektikel kat opis aku sebelum ni. Dah few times jugak la makan kat situ dapat rege staf. Itulah untungnye baik ngan orang. Bak kate bijak pandai; buat baik dibalas baik.. betui tak?
Lepas tu kami meronde-ronde kat area Tugu Negara. Opss!! aku tau korang musti kate haram kan? Ade fatwa kate melawat tugu negare ni haram. Tapi kami ni konpius. Siyes konpius. Sebab kalo tak silap kalo sekadar melawat dan bersiar-siar kawasan situ tak mendatangkan masalah melainkan bertafakur dan letak bunge kat tugu tu jek yang berdose. Tapi dari ape yang aku bace jap tadi kat
sini dan sini, kalo sekadar jenjalan dan cuci mate jek takpe. Betulkan kalo aku tersilap ye kengkawan..
So kami pon bersiar-siar dan menangkap gambar area situ.. :)
Lepas tu adik ipar aku dropkan kami kat stesen komuter Bank Negara. Aku nak naik lrt STAR laluan Sentul Timur dan Ekin nak naik komuter laluan Seremban. So kami berpisah dan menuju destinasi memasing.. Tamat.
Ni anak sedare aku yang terkecik skali; Nur Iris Qalesya.
Ni family adik aku; Lulu. Si abang; Iman buleh buat mate juling lak. Appa da.. :)
Aku dan Lulu. Angkat ibu jari tande bagos! Bangge jadi anak Perak. (Erk! Dr Rozmey, kami langsung takde niat nak tiru trademark DDR ye.. Ngeee...)
Lagi picture family adik aku di The Mall.
Muke-muke kekenyangan lepas melantak bagai nak rak kat Pizza Hut, The Mall. Dari kiri Lulu, Kyra, Aku, Ekin, Qalesya, Iman & Nizam
Erk!! Aku ngan Qalesya. (Prektis pegang baby le kunun). Ngeh ngeh ngeh...
Penjejak Mimpi:
Geram betul dengan pipi Qalesya.. :)

9 comments:

nur ikhyar dee said...

mlm ni dtg jejak mimpi kite tau *_*

thanks dtg blog...

Penjejak Mimpi said...

Nur: ok, nanti sy dtg jap lagi.. :)

welkam..

lianalovekhairi said...

Bestnya dapat makan pizza hut....

Penjejak Mimpi said...

LLK: wuih! tak tido lagi ka?

jibauk-comey said...

~oooo baru skng acik paham...ptut la tanye nk mkn piza ke x...huh tapi xg taw pon..taw2 je da trun kl... sagem!!!!

pencinta agung said...

sadistiq~

Penjejak Mimpi said...

jibauk & PA: nak janji dengan ko tu payah. nak pikir la.. tak tau lagi le.. itu la.. ini la... letih!!

Anonymous said...

wajah si kecik seiras kakaknye himawari la..

Penjejak Mimpi said...

Anon: mmg pon... :)