Pages

Saturday, February 12, 2011

Sayonara Hosni Mubarak

Rakyat Mesir meraikan kejayaan selepas berjaye memakse Hosni Mubarak letak jawatan.
AKHIRNYE Presiden Mesir, Hosni Mubarak letak jawatan juge setelah memerintah secare kuku besi selame 30 tahun. Nampaknye usaha rakyat Mesir membuat demontrasi dan tunjuk perasaan selame beberape minggu telah membuahkan hasil. Tahniah pade rakyat Mesir sebab telah menumbangkan satu pemerintahan yang kejam.
Untuk pelajar kite yang menuntut di Mesir, pastinye hal ini buleh membuatkan dowang menarik nafas lega. Dapat gak sambung study kan? Kalo tertangguh pastinye menyusahkan dowang dan banyak pihak lagi.
Tahniah skali lagi pade rakyat Mesir. Pastinye kejayaan ini menjadi satu amaran pade sume pemimpin (tak kire ceruk mane pon) yang rakyat semakin bijak dan tidak akan dapat diperbodohkan untuk selame-lamenye. Mane-mane pemimpin yang tidak adil, korup, hanye memenuhkan tembolok dan 'memboncitkan' perut sendiri dan kuage.. berjage-jagelah.. manelah tau lepas ni turn hangpa lak.. kite tak tau naseb kite kan?
Pade mane-mane pemimpin yang berkenaan, buatla ape yang patut.. Letak jawatan ke... baiki kesilapan ke.. mane-mane yang kurang tu tambahkan la.. maksud aku lebihkan kepentingan rakyat terbanyak ni..

Sayonara Hosni Mubarak...
(Both pictures taken from Mr Google and Mr Csmonitor)
Penjejak Mimpi:
ala, die da puas kaut kekayaan Mesir.. tak heran kalo kene step down pon..

5 comments:

mary ann ;) said...

akhirnya dia berhenti jgk....
aman dunia ;)

Penjejak Mimpi said...

Ann: yup. Mane2 pemimpin yang 'jahat' bakal menerime nasib macam pemimpin Tunisia dan yang terbaru; Mesir..
Baru dowang tau kuase rakyat.. :)

sissyira said...

as-salam

semuanya dah selesai..


Jom Baca dan Komen--senarai nama pemenang 1st contest bila saya mati by sissyira

eqbalzack said...

mungkinkah ada era perubahan kat mesir atau mungkinkah bakal tercetusnya peperangan?

Penjejak Mimpi said...

as salam..

syira: nmpknye akk takde ong.. :(

bro eq: muge perubahan yang dituntut memberi kebaikan pade sume rakyat, insya Allah :)