Pages

Friday, February 11, 2011

Kempen: Kami Tak Sambut Hari Valentine

AKU suke nak join kempen 'Kami Tak Sambut Hari Valentine' nie. Memule cam bese blogwalking ke blog kengkawan lenlain. Skodeng punye skodeng blog AK, terjumpe lak satu kempen nih.. So jom kite join reramai... Erk! lupe lak nak gitau, kempen ni dimulekan oleh blogger sunahsukasakura ni.
Kenape kite (umat Islam) diharamkan menyambutnye? Korang tentunye da tau sejarah dan cite di sebaliknye so aku malas nak cite panjang lebar.
Cumenye pade pendapat aku, kite tak perlu pade ari-ari tertentu untuk menunjukkan kasih sayang kite pade orang sekeliling. Ari-ari buleh tunjuk le... Tak yah tunggu 14hb Feb..
Satu lagi aku nak korang tau; Hadis Rasulullah s.a.w: “ Barang siapa yang meniru atau mengikuti suatu kaum (agama) maka dia termasuk kaum (agama) itu” dan firman Allah s.w.t. dalam Surah Al Imran (keluarga Imran) ayat 85 :“Barangsiapa yang mencari agama selain agama Islam, maka sekali-sekali tidaklah diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi'.
So aku nak tanye kat korang... korang nak ke jadi orang yang merugi tu? Korang nak ke termasuk dalam golongan orang-orang yang menyekutukan Allah? Korang nak masuk neraka?
Aku rase korang musti penah bace firman Allah yang nie --> Katakanlah: “Hai orang-orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu bukan penyembah Tuhan yang Aku sembah. Dan Aku tidak pernah menjadi penyembah apa yang kamu sembah. Dan kamu tidak pernah (pula) menjadi penyembah Tuhan yang Aku sembah. Untukmu agamamu, dan untukkulah, agamaku.” (Surah Al-Kafirun: 1-6)
So ape lagi yang korang nak duste kan? Ape lagi yang korang nak nafikan? Tepuk dade tanye iman. Ilmu buleh didapati dari banyak sumber. Cume antare nak dengan tak nak jek..
Nak info lebih? Terjah kat
sini.
Penjejak Mimpi:
aku yakin ujung-ujung tahun nanti kes buang bayi akan berleluase hasil dari 'ekspresi kasih sayang yang salah' dari mereka-mereka yang 'bute ati'..