Pages

Thursday, February 24, 2011

Mana Hilangnya?

ALHAMDULILLAH baru lepas bekfes. So smangat nak wat keje tu berkobar-kobar skang nih (wat keje la sangat aku ni.. ngadap blog ni ape ka halnye?). Lepas ni aku nak setelkan hal pentri. Aku kan person in charge untuk pentri.. Untuk odit 5S nanti. Ntah bile oditnye aku pon kureng tau. Minggu depan gamaknye..
So semalam da wat sket. Da beli barang sket untuk kegunaan pentri. So ingat nak sambung kasik abeh today. Malas nak pikir dah pasal pentri ni. :(
Aku patutnye gi admin semalam; tanye pasal borang kontrak untuk pojek Mahkamah Syariah Kelantan dan Kastam Kuantan. Tapi tingat bile da petang. Malas la pulok aku nak panjat naik ke tingkat 11 tu (<-- ok, aku tipu. Tak yah panjat naik tangge. Gune lif, ok?)
Nak kol dowang? Lagi le malas. Malas bukan sebab ape. Mende-mende penting ni aku prefer jumpe terus. Senang nak tanye.. nak cakap.. nak tengok rekod ke.. kan? Kalo perlu bancuh, bancuh. Eceh! Nak bancuh konon.. (Macam le ko ni bran sangat cik PM?)
Borang kontrak tu kami da send out untuk JKR Kelantan dan Kuantan dan patut dowang return balik kat kami tapi mase dak opis gi site last week, pihak sane kate tak dapat. Tu yang pelik tu. Lame da kami pos; wat pos laju lagi! Da la borang kontrak. Dokumen penting tu beb..
Sebelum ni kes yang same; drawing yang patut pejabat tapak terime, tak sampai. Orang kat site tanye bos aku.. die lak tanye aku.. aku lak tanye orang admin.. orang admin jawab die da send out. Masaelahnye orang kat site tak dapat drawing yang dimaksudkan. Abeh cane nak jawab tu?
Aku nak watpe drawing tu (in case kalo ade yang ingat salah aku; tak send out drawing tu) dan orang admin tu nak watpe die simpan sume drawing tu? Nak wat alas meja ka?
Pelik aku kekadang dengan beberape perkare yang berlaku skang.. Mende yang patut dipos, tak dapat pade alamat yang dikirim.. Mende yang tak patut disend, dapat lak pade alamat yang dikirim. Orang yang patut wat keje, tak buat. Orang yang bukan keje die, tak pasal-pasal die lak kene cover keje orang yang tak buat keje. Orang yang patut kene marah, tak kene marah. Orang yang takde ape-ape lak yang kene marah. Ntah ape-ape aku rase skang ni.. :(
Penjejak Mimpi: Pesan tuan Pengarah Kanan; kalo takmo buat baik, jangan halang orang lain buat baik..

6 comments:

Faztee Danisha said...

PIC pantry ke..tensen x jg pantry..heheh..cm kwn sy asyik ngeluh je psl pntry..sy pun d ekuar entri keluhan dia "alahai kesian"

Keje..keje..samapi bile pun tak bis..so ngadap blog la..release gak

Penjejak Mimpi said...

FD: bukan.. hanye untuk odit 5S ni ajek. Hari2 lain sy in-charge lain. Sape larat nak jage pentri ni? Dowang ni kekadang .. ahhh.. malas nak cite lah. Nanti ade yang marah pulak.. :)

Faztee Danisha said...

yola..time 5S le br nak kalut..budk besar (pgw lk tu) yg xreti bhs..dh bsor pn x pndai jg kbsihn

Kakzakie said...

Asslamu'alaikum PM,

Tak kanlah drawing sebesar itu boleh hilang. Mesti ada yang tak kena ni. Atau sampai site mereka buat alas duduk makan bekal. Hehehe...

Penjejak Mimpi said...

FD: bese la.. kalo wat keje last2 minit baru de thrill... hehehehehe...
peg pon manusie gak..

Penjejak Mimpi said...

as-salam kakzakie..

ishk!! melampau la kalo dowang wat alas duduk makan bekal tu kak..

tak tau le salah sape... :(