Pages

Tuesday, February 22, 2011

Kadang-kadang Aku Terfikir..

PERHATIAN! Ni entri warm-up. Ni entri menjana semangat di pagi Selasa.
Kekadang aku terpikir kenape kite terlalu payah nak menerime kebenaran? Terlalu pahit nak menelan sebuah kejujuran? Kenape bile orang lain berterus terang, kite tak buleh nak terime. Rase cam nak lempang pon ade orang tu. Padehal die cakap mende yang betul.
Kenape ek bile orang cakap elok-elok, kite rase orang tu saje nak menjatuhkan air muke kite? Kite rase orang tu saje nak menjatuhkan imej kite. Kite rase orang tu sengaje nak kasik kite down padehal takde niat pon orang tu nak buat ape yang kite sangke dan pikirkan.
Kenape kite tak cube duduk dan pikir kebenaran setiap ape yang orang katekan.. Setiap ape yang orang tu gitau? Kenape takmo pikir dari sudut positif? Kenape tetibe nak melenting? Kenape tetibe nak hot pan? Kenape? Kenape?
Erk! Kenape pepagi aku emo semacam ni? Kenape pepagi aku buleh lak buat entri ngarut dan serius cegini?
p/s Entri ni takde kene mengena dengan yang idop mahupon yang telah menjadi tanah.. So aku harap takde soklan menanyekan aku sape yang aku maksudkan. Wokeh?
Penjejak Mimpi: Ari ni nak setelkan sume keja yang outstanding. Caiyok caiyok!!

8 comments:

Zaiya said...

hehe.. well, that's call ego..

lianalovekhairi said...

u can do it.... ;-)

Penjejak Mimpi said...

Zaiya: Yup. Agreed! :)

Penjejak Mimpi said...

LLK: Tq. Da pening rasenye nih.. :(

Hanis MY said...

cayok2 ok! wahh biasa la tu teremo sebab kita kan manusia yang sememangnya tak sempurna... adakala kebenaran sgt pahit dan mengambil masa untuk ditelan adakalanya ia sekadar tuduhan tak berasas eh eh turut teremo sama hik2...

p/s:wahh dulu bljr bahasa jepun eh mesti terel ni...

Penjejak Mimpi said...

Hanis san: Mane teror nye? Terorist ade la.. Hehehehehe.. Da lupe manyak.. Few years back punye cite.. Huhuhuhu.. sedih tak tamat.. Ala, baru blaja level 1 pon..

Anonymous said...

tapi kadang2 kita kena tanya soalan tu balik pada diri kita sendiri.. kitapun bukan sempurna jugak kan?

Penjejak Mimpi said...

Anon: Yup. Itulah manusie. Slalu menganggap diri sempurne sedangkan tiade istilah sempurne untuk manusie biase seperti kite. Kite slalu terlupe hakikat..

Bersyukurlah bile ade orang yang sudi menegur dan memberitahu kesilapan kite.. Daripade kite terus hanyut dibuai keseronokan dan kealpaan.. :)