Pages

Monday, June 7, 2010

Bicara Kosong - Part 5

Salam & selamat petang..
ARI ni aku tak gi break pon. Malas. Lagipon rase cam kenyang lagik. Pagi tadi aku bawak sandwic tuna. Kek pandan yang aku bawak tu pon lom bermakan.
Pagi ni aku memang bz giler. Lepas breakfast terus minitkan surat-surat yang berlambak dalam tray aku tu. Stok seminggu beb. Pe taknyer... last week aku kosentret aset. Tu pon tak abeh-abeh lagik. Lepas minitkan surat, jawab lak surat-surat dari Unit Kompetensi dan dari Unit BPKS. Baru nak stat wat aset, bos lak ajak diskas pasal isi perut Lampiran A borang-borang kompetensi SPK. Kene la aku mencari memo dari UPK yang dimaksudkan. Naseb baik jumpe memo tu. Kalo tak, pe aku nak jawab? Da jumpe aku tunjuk kat bos dan die kate nak diskas tapi aku kate lepas break la... naseb bek die kate OK (ade ke anak buah yang cakap camtu? Patutnye bos la.. Tak pon ikot je la cakap bos tu... Appa la punye staf aku ni, kan? Very bad staf!)
Esok, tomotachi gi umrah dengan husband die (En Nazri). Stat esok; 8hb (Selase) sampai 19hb (Sabtu). Sebenonye aku plan nak jumpe die sebelum die berangkat tapi tak kesampaian. Plan last week memang tak leh sebab die bizi menyiapkan preparation untuk SOC yang akan diadakan di Ipoh this week (amende ntah SOC ni..). Plan awal aku nak jumpe minggu ni sebab memule die akan berangkat pade 9hb so aku ingat leh la jumpe on Monday (ari ni la..) tapi at last dicepatkan ke esok; 8hb. So today die cuti le. Takkan aku nak cuti lak nak jumpe die? Tak de logika aku rase sebab Jumaat lepas aku da EL takkan ari ni nak EL lagik? Lagipon die musti bizi giler packing barang. Nak jumpe semalam tapi die de hal. Manyak program. Takkan aku nak bertandang umah die pepagi subuh lak? Lagi takde logika... So aku plan petang ni atau pagi esok aku akan kol.
Lepas breakfast pagi tadi tengok de lak 3 miskol. Check tengok-tengok dari tomotachi aku tu. Aku kol jap pastu die kol balik. Kami sembang dalam 19-20 minit lebih. Die gitau flight die jam 2pm lebih so maybe around 9am lebih die bertolak ke KLIA. Die gi berdue jek dengan husband die. Aku rase hepi sebab die sudi nak kol aku. Da lame dah aku tau die nak gi umrah. Kami nyembang macam-macam hal; pasal preparation die.. pasal anak-anak die... Aku tumpang gembire sebab die bakal menjejakkan kaki ke bumi anbi'a.. Bile ntah turn aku?
Aku rase sedikit sebak bile die minte maaf dengan aku.. Kami saling meminte maaf.. Sedih... :(( Minte aku doakan die dan husband selamat pegi dan selamat kembali ke sini. Insya Allah aku jawab.
Insya Allah lepas tomotachi balik dari umrah, kami akan jumpe. Tapi bile tu tak dapat dirancang... Ye lah... die pegawai besau... sentiase bizi... aku yang pegawai kecik cinonit ni pon rase cam 24 jam tu tak cukup untuk sehari. Bizi memanjang. Tak abeh-abeh... Celik mate kerja... kerja... kerja... Huhuhuhuhu...
Sesambil sembang tadi, dengar gak sore anak die yang kecik sekali; Hafiz. Hmm... rase rindu lak dengan dak kecik tu. Tu lah, ingat kalo gi umah die dapat le jumpe dengan Hafiz tapi harapan tinggal harapan.......
Dira dan Balqis pon lame tak jumpe. Last aku jumpe anak-anak pompuan die raye tahun lepas (eh, aku jumpe Dira jek. Balqis tdo time tu) dengan anak-anak lelaki yang lain; Haziq dan Hakim. Terbaru Hafiz aku jumpe kat Hospital Tawakkal bulan Februari lepas. Nak berdukung dengan aku... Kire cam tak takut la dengan aku nih... :)
Ape pon, muge tomotachi dan Encik Nazri selamat sampai ke sane.. dapat menunaikan ibadah dengan sempurne dan tenteram dan kembali ke Malaysia dengan selamatnye, Insya Allah.
Eh, da dekat jam 2pm pon.. Nak solat zuhur lepas ni... Jom solat...
P/s Bahagie rasenye bile de kawan baik yang ingat pade kite.. yang mampu mendamaikan jiwa yang kacau, buleh melegakan fikiran yang kalut dan dapat mententeramkan perasaan kite yang serabut. Thanks for the frenship, sis. Hope our frenship remains forever, insya Allah. Thanks a million, again..

0 comments: