Pages

Friday, May 14, 2010

Malaysia vs China - Part 1

Salam..
PETANG ni jam 7.00pm akan berlangsung pertandingan separuh akhir kedua Piala Thomas antare Malaysia menentang China. For record, jam 2pm karang Jepun akan menentang Indonesia pade pertandingan separuh akhir pertame.
Pade pendapat aku, kite punyai peluang 50-50 untuk menang dengan China ni. Ye la, dowang pon de pemain yang bertaraf dunie cam Lin Dan, pasangan beregu pertame dowang dan buleh kate sume la termasuk pemain Piala Uber dowang tu. Sori, name dowang ni aku tak bape hafal sebenonye. Berbelit lidah teman nak menyebutnye.. :)

Kalo ikut ranking dunia, daripade sepuluh tempat, pemain China je da empat tempat, Indonesia (2), Malaysia, Denmark, Vietnam dan Thailand masing-masing (1). Ni aku sembang pasal pemain lelaki tau. Nak ulas pasal ranking, kekuatan dan kehandalan due-due pasukan ni aku rase korang leh bace dari surat khabar.

Semalam aku layan gak separuh akhir kedue Piala Uber antare China dan Indonesia. Yang pasti aku memang suke corak permainan pemain perseorangan die (Wang Yihan). Memang hebat siot! Kawalan gelanggang dan permainan di jaring yang bagus. Ko wat le cane pon die memang dapat amik punye... :) Menang straight set.

Beregu dowang pon same hebat. Smash pemain die memang tajam. Jangan sesekali bagi bola tanggung kelak padah menimpa.. (dah macam Hasbullah Awang le pulek..)

Pemain Indonesia pon teror gak cume mungkin naseb tak menyebelahi dowang. "Tidak apa ya... lagi dua tahun kamu bisa coba lagi.." :)

Pe pon, petang ni tak buleh miss. Kene balik on time.. At least dapat kejar tren kui 5.10pm pon da ok. Singgah pasar malam jap pastu bersedia di depan TV. Malaysia Boleh... :)

0 comments: