Pages

Sunday, May 23, 2010

Andartu Terlampau

Salam..

HARI ni aku kua ke Berjaya Times Square dengan anak buah. Saje jenjalan. Decide nak tengok wayang lepas lunch makan Kenny Rogers Roasters. Lepas tu terus bratur nak beli tiket. Plan nak tengok Robin Hood tapi tinggal tempat duduk depan.. Malas la kan nak melangut tengok cite tu.. Tanye lak The Hunty Bounter.. pon same gak... last-last layan la cite "Andartu Terlampau.. 21 Hari Mencari Suami"
Well, sebenonye filem tu takde pon lam list aku... Aku nak layan IP Man 2 tapi da anak buah takmo so layan la cite tu. Lakonan utama Haliza Misbun.

Cite ni mengisahkan Nikki (Haliza Misbun) yang da lewat usienye tapi tak kawen-kawen lagi. So mak die bagi tempoh 21 ari pade mak minah ni untuk cari calon suami. So dalam tempoh 21 ari tu die bertemu balik kekasih lame die iaitu Omar Sharif (Fahrin) dan die bertunang dengan mamat tu. Bile sampai mase kenduri, kekasih Nikki mase kat US (John Johnny Jonathan) kontek die balik. Dan die decide takmo kawen dengan si Omar ni dan terus lari mencari John Johnny Jonathan ni (macam cite Runaway Bride le pulok). Lepas berlari... berlari dan berlari sampailah die kat satu restoran dan bertemulah die dengan pakwe lame die tu iaitu John Johnny Jonathan yang wataknye dipegang oleh sorang pelakon tak popla langsung... iaitu ntah... mat negro mane die amik.. Pastu abeh.. Kalo korang nak bace details sinopsis cite ni, rerajin la tanye pakcik gugel atau makcik yahoo ye.. :)

Ade le gak kontreversi filem ni konon Haliza Misbun gaye terlampau.. Aku? No komen. Sendiri mau ingat la..

Pendapat aku? Ntahpape cite ni.. Aku tak nampak kekuatan dan klimaks cite Andartu Terlampau ni. Pelakon buleh tahan... antarenye Dato Rahim Razali, Azhar Sulaiman, Jalaluddin Hassan, Maimun Talib, Fahrin, Ari Wibowo, Awie, Erra Fazira, Abby Abadi, Fizo Omar tapi rase cam sia-sia je. Sorry la ye.. Aku ni bukan anti filem melayu tapi tu lah hakikatnye.

Abeh cite tu aku cakap dengan anak buah aku "ntahpape cite ni. Pe endingnye?" Pastu die jawab "entah.. saye rase die ni tak nak komitmen kot... die takmo kawen" kate anak buah aku ni.. Aku sambung "beh, kalo takmo kawen, dengan John Johnny Jonathan ni pe cer? Takmo kawen gak ker?" Dan perbualan kami terhenti di situ saje sebab anak buah aku sibuk melilau mencari kedai aksesori wanita. Die nak cari sepit rambut la.. itu la.. ini la... Itupon naseb baik tak jadi gi Sogo; sebab da lewat. Abeh cite tu pon almost 6pm. Kalo tak ntah kui bape baru sampai umah. Ngeee... :)

Berbalik pasal filem tu tadi, kalo dinilai dengan bintang, aku kasik 4 bintang daripade 10. Apepon, aku tabik kat Haliza Misbun sebab berani menerbitkan filem ni. Pedulikan pe yang orang cakap. Ni kan filem die yang pertame so amik positif pe yang orang lain cakap. Lepas ni Insya Allah boleh terbitkan filem yang lebih bermutu. Usaha mau lebih.. :)

1 comments:

Anonymous said...

Adakah anda jugak tergolong dlm SPESIS ini????