Pages

Thursday, May 13, 2010

Malaysia vs Denmark - Last Part

Salam..
AKHIRNYE kite menang juge dalam peringkat suku akhir kedue menentang Denmark malam tadi dengan mate 3-2. Mate kemenangan dari Lee Chong Wei, KK Koo/BH Tan dan Mohd Hafiz Hashim. Manakala Choong Han dan Zakry/TH Hoon; walaupon tewas tapi menentang berhabis-habisan. Aku layan sampai ke game terakhir; mase Hafiz lawan dengan Joachim Persson walaupon dalam entry aku sebelum ni aku cakap aku takde mood nak tengok.. Ala, mulut jek cakap camtu tapi aku layan gak tengok mase Zakry/Thien How lawan. Ngee... :)
Pendapat aku tentang game semalam... Memang aku rase sonok giler layan game tu. Sebab nampak perubahan dari segi persembahan Choong Han & Hafiz. Mungkin mase lawan dengan Jepun tu dowang saje nak warm-up kan badan kot... Manakala permainan Zakry/Thien How memang bagus sangat sebab semalam adalah gandingan pertame dowang setelah pasangan Zakry; Fairuzizuan 'direhatkan' kerane emosi yang mungkin terganggu gara-gara diejek oleh penonton setelah kalah ditangan pasangan beregu dari Jepun. Penonton-penonton ni pon satu... yang gi boo dan buat isyarat lucah kat Zakry/Fairuz ni nape? Tau le marah tapi jangan le wat camtu. Ingat pemain ni saje nak kalah ke? Kene paham tekanan pemain bile bermain di hadapan penonton sendiri. Ewah, cam aku lak yang main.. ngee... :)
Permainan Chong Wei dan Koo Khien Kiat/Tan Boon Heong; macam bese tip top! Dowang memang world class la...
Tapi alhamdulillah lah sebab kite menang. So lepas ni kite akan bertemu Chine di peringkat separuh akhir. China semalam menewaskan Korea Selatan dengan mata 3-0 dan Jepun (dalam bahase Indonesia dowang sebut Japang) akan menentang Indonesia.
Aku doakan pasukan kite akan menang menentang China. Rasenye peluang 50-50 la sebab China pon de pemain yang hebat-hebat dan bertaraf dunia macam Lin Dan.
Ape pon, tahniah untuk pasukan Malaysia. Insya Allah piala Thomas akan kembali ke tangan kite. Yeah!! Malaysia Boleh!

0 comments: