Pages

Friday, June 10, 2011

Yang Indah Itu Bahasa

"NAMA saja worang Melayu, tapi panggil worang woi.. woi.. woi.. Apa, ingat saya ini apa? Batu ka? Kayu ka? Panggil worang woi.. woi.. woi.."

Aku yakin korang penah dengar dialog ni. Yang tak ingat meh aku gitau. Kat atas tu dialog Bai yang jadi jaga dalam cite Seniman Bujang Lapok.

Nape aku nak tulis pasal ni? Sebab kelmarin ade kejadian yang lebih kureng same terjadi kat aku and the gang. Bile kene tu, memang angin satu badan la. :(

Aku ngaku yang aku ni mulut longkang juge tapi se'longkang-longkang' mulut aku ni tak le sampai nak menjawab macam ayat Bai dalam cite P Ramlee tu. Lagipon kite da anggap member so telan aje la kate-kate 'busuk' macam tu.

Mungkin member tu tak penah jumpe buku dengan ruas gamaknye. Atau mungkin orang lain malas nak layan pe'el die tu.

Penjejak Mimpi: Cume aku tak paham nape la tak buleh nak berbahase lunak sket?

4 comments:

Hanis MY said...

tu bukan member namanya huhu... takpelah asal jgn kita mcm tu...

p/s: alhamdulillah sini ok je yang kat tepi laut tu tak pasti macam mana keadaan sekarang...tapi makin pulih dr hari ke hari...

アヌム ちゃん said...

sabar je laa..mmg ada org macam tu kat mana2 je..huhu

Penjejak Mimpi said...

Hanis: Insya Allah.. Alhamdulillah sumenye ok.. :)

Penjejak Mimpi said...

Mmg sabar tapi kekadang tu tak sabar gak.. :(