Pages

Monday, June 20, 2011

Kisah Kemenangan Yang Sedikit Basi

SEBELUM ni aku da cite kat korang kan pasal ni, so seperti yang dijadualkan Sabtu tu berlangsung perlawanan badminton 3 penjuru dimana perlawanan pertama untuk wanita dimulai dengan perlawanan antara JKR HQ vs JKR Wilayah.

Team lelaki? Sori, aku tak amik pot sebab kat situ ade 4 court badminton dan untuk game wanita, kami gune court 3 dan yang selebihnye untuk perlawanan lelaki. Ye la, untuk grup lelaki ajek ade 2 team (6 pairs) untuk setiap pasukan.

Game pertama untuk wanita antara JKR HQ yang diwakili Kak Sal dan Shima (1st pair) dengan JKR Wilayah; kami menang. Rubber set tu..

Game kedua aku dan Sherry (2nd pair) lak, kami pon menang dengan straight set. Bace betui-betui.. straight set.. (<-- riyak!)

Game ketige Ana dan Ilyani (3rd pair), tewas di tangan JKR Wilayah dengan rubber set. Keputusan 2-1.

Pastu JKR HQ vs JKR Selangor lak. Time ni dowang main trick; tukar kedudukan pairs. Orang-orang yang sepatutnye 1st pair tukar menjadi 2nd pair dan sebaliknye. Aku rase dowang takut kot bile tengok aku dan Sherry macam terer jek main (padehal cam hampeh jek kami main, hahahaha). Penyudahnye kami menang jugak dengan mate 2-1 dimane kemenangan JKR HQ disumbangkan oleh 1st pair dan 3rd pair kami. 2nd pair? Kalah la beb. Kalo memule kami menang dengan straight set, kali ni kami kalah pon straight set jugak. Huhuhuhuhu.

Tapi kan aku gitau korang la kan, lawan kami tu memang terer la. Yang sorang tu la. Duk asik main smash ajek. Tak sempat kami nak balas. Da la servis mengelirukan. Dowang takde main bola-bola tanggung nye dol. Jangan harap nak smash; memang takde peluang. Itulah alasan kenape kami kalah. Hahahaha.. (Musti korang kate da kalah tu banyak lak alasannye, kan?)

Lepas tu turn JKR Selangor vs JKR Wilayah yang berkesudahan JKR Selangor 2 dan JKR Wilayah 1.

Keputusan akhir JKR HQ menang jadi juara. Hahahaha.. macam tak caye je kan? Ye la, kire cam kalah mati la tu. Mungkin sebab untuk wanita hanye 1 team ajek (3 pairs) so pihak urusetia buat la macam tu. Naseb baik.. Kalo duk lawan sane, lawan sini style liga.. mati aku. Pancit la aku nanti.. Silap-silap pengsan tengah-tengah court. Wakakakaka

Apepon, aku memang bangge (campur riyak?) sebab penyertaan sulung kami ni (especially aku) telah membuahkan hasil yang memberansangkan. First time masuk, terus jadi juara. Yeah!!

Team lelaki hanye mampu menduduki tempat ke3 dan ke5. Tahun ni piala pusingan KJEN (Ketua Jurutera Elektrik Negeri) Selangor telah terlepas dari tangan kami; JKR HQ. Piala tu kembali ke tangan JKR Selangor sebagai juara keseluruhan.

Apepon, tahniah untuk pasukan yang menang dan untuk pasukan yang kalah tu, cube lagi di tahun hadapan. Aku memang enjoy gile sebab dapat release tensen. Menang tu bukanlah tujuan utama. Join tu pon sekadar nak berseronok-seronok jek. Kalo da menang, da kire bonus. Berbaloi gak dengan penat lelah pektis beberape minggu ni sampai lebam-lebam pergelangan tangan. Aku sampai beli knee guard la sebab dek badminton ni. Apepon, aku puas. Alhamdulillah..



p/s Jangan dicari gambor 3rd pair kami sebab takde dalam kamera aku tu. Tak dapat lagi gambor deme tu..
Penjejak Mimpi: Kene pektis smash kasik lagi tajam. Tapi bile ek?

4 comments:

Kakzakie said...

Wah... hebat juga adik kakak nie. Tak sangka. Jom kita lawan. Kakak pun main badminton juga tapi utk buang kolesterol setiap sabtu/Ahad petang.

Tahniah!!

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Time kasih kak. Nak kate hebat tu takde la. Bese2 ajek. Berbaloi lepas pektis berminggu2.. :)

Faztee Danisha said...

jom main badminton..kat USJ court..ehehe

Penjejak Mimpi said...

FD: Jom.. jom.. :)