Pages

Wednesday, June 15, 2011

Dah Hari Rabu Pun

PEJAM celik pejam celik ari ni da masuk ari Rabu pon. Err, sebenonye takde la mende yang spesel pon ari ni. Cume ari ni aku duk makan fri ajek. Alhamdulillah murah rejeki. :)

Pagi tadi member opis blanje makan nasi lemak berlaukkan ayam berempah. Die blanje 1 opis la. Pastu lunch tadi aku gi 'bertandang' ke opis sebelah; BPR B sebab nak minte softcopy 'ground beam' (lightning) untuk pojek kuarters aku tu. Tengah syok-syok menyembang, sorang member ajak naik tingkat 11; katenye de nasi tomato banyak gara-gara miss communication sesame dowang. Ape lagi? Kebetulan yang masak tu pon baik dengan aku so takde la nak malu sangat kan? Hehehehehe... Tu la bagusnye bile baik dengan orang ni (alasan!) So kami bertige pon terus menuju ke Tingkat 11. Alhamdulillah memang murah rejeki kami dan muge yang bermurah ati tu pon sentiase dimurahkan rejeki juge, amin.

Nampak gaye tak buleh setel gak pojek kuarters aku tu. Ingat buleh setel minggu ni tapi macam sempat setel kelas F47 ajek. Yang kelas F Townhouse tu sambung minggu depan ajek. Cakap pasal drawing kuarters ni aku memang rase nak marah ajek.

Ape taknye; arahan tak jelas. Kejap kate nak layout ajek. Bile da setel layout, kate nak sume lak. Ntah pape. Aku jenis straight to the point. Mase engineer yang lead untuk pojek ni cakap pasal kene buat sume termasuk lightning tu, aku cakap depan-depan die. Aku kate "Ape ni encik, arahan tak jelas. Kate kami diberi tempoh 2 minggu untuk setelkan layout tapi sampai mase kate dalam tempoh 2 minggu kene setel sume. Cube cakap terang dan jelas. Make it clear. Kami buleh setel tapi arahan tu kene jelas". Jangan le kejap kate gini.. kejap kate gitu'. (<-- stetmen dari otai grup BPR D1). Tapi aku cakap dengan intonasi yang mendatar la. Takde la meninggi suare ke atau dengan nada marah. Kene respek gak la kan..

So skang ni aku tengah 'berhempas pulas membanting tulang 4 kerat' ni menyudahkan 'arahan' yang diberi (walau tanpa guide dari 'tut'). Cakap pasal 'tut' ni pon satu hal gak. Ah, malas aku nak ngumpat pasal die. Aku nak sudahkan keje aku ajek. Kalo aku tatau, aku tanye le pade orang lain.

Ade 2 sebab nape orang atasan (sikit atas la dari ko, kan?) wat dek kat aku. Maybe die ingat aku da terer tahap cipan pasal tu die malas nak check atau tanye progres keje aku. Atau die tatau ape-ape. Haish!! beda'ah la kalo kate tatau kan? Takkan tatau? Mane satu agak-agaknye situasi aku skang? Korang rase ape?

Aku? Hahahaha.. malas nak pikir. Pade aku, ade keje aku wat. Takde keje pon aku wat gak sebab selain drawing, ade mende lain yang menanti untuk aku setelkan. Soal orang atasan check keje aku atau tak, rasenye tu bukan masalah aku.

Prinsip aku senang ajek; "aku wat part aku.. ko wat part ko. Kalo aku wat part ko, ko lak wat ape? Wat bodo?"

Penjejak Mimpi: Tagline orang gomen --> "Saya yang menurut perintah".

7 comments:

Faztee Danisha said...

bile lk rzki nk mkn fre dr cik PM ni..
SYMP always laaaaaaa

Kakzakie said...

Turut perintah turut juga tapi jangan sampai kena injak-injak kan PM....berpada-padalah.

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

wa...murah rezeki..dpt mkn free..hehe

Penjejak Mimpi said...

FD: Nanti le bebile. Tak lari gunung dikejar.. :)

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Betul tu kak. Silap2 kite lak kene tindas.

Penjejak Mimpi said...

C.M.A: Alhamdulillah.. :)

shopping2u said...

anda dipilih utk menerima hadiah dri sy sila ke sini
http://www.my-shopping2u.com/2011/06/blog-yang-menerima-hadiah-dari-saya.html