Pages

Monday, June 6, 2011

Karak

BALIK kampung minggu lepas aku sempat layan filem Karak dengan kakak aku dan anak die. Kami layan di GSC Jusco, Ipoh. Masuk lambat 10 minit so mase terhegeh-hegeh cari tempat tu, kami da ganggu kosentrasi penonton lain sebab kebetulan tempat duduk kami di tengah-tengah. Nak buek camno kan; tiket dapat lambat.
So cite tu keseluruhannye pade pendapat aku.... ermmm... boleh la... nak kate best.. tak le best sangat... nak kate seram.. tak le seram sangat... bese-bese ajek. Cume memule tu macam seram la jugak. Time dowang ikut jalan lain lepas jem kat highway Karak; dan time Jack kene kaco dengan pompuan yang cari anak die dan time budak kecik tu cari mak die. Mase tu ajek yang aku rase agak seram. Lepas-lepas tu tak seram langsung.


Tapi ade mesej la cite ni. Secara tak langsung kite tau yang selain kite, ade makhluk lain yang menghuni bumi Allah ni. Cume kite je yang tak nampak. Pastu walau ape pon yang berlaku, agama jangan lupe. Solat jangan tinggal dan kene ingat Allah walau time senang dan susah. Jangan time susah jek ingat Allah. Bile senang sket, langsung lupe dan tak bersyukur pade Allah atas rahmatNye.


p/s Aku tak rajin nak cite sinopsis cite ni. Kalo korang nak tau, sile ke panggung wayang berhampiran.


Penjejak Mimpi: Bile tengok sesuatu cite tu, pikirkan mesej di sebalik cite tersebut.. :)

2 comments:

Kakzakie said...

Sesekali berhibur PM untuk memberi ruang minda kit berfikir...

Penjejak Mimpi said...

Kakzakie: Sy mmg suke layan filem especially cite seram.. :)